Performancing Metrics

قالی بافان زنجان حمایت می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 310968
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 08:54
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت:
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: هرماه ۱۵درصد ازدارقالی ها نظارت می‌شود تا قالی‌بافان واقعی از بیمه استفاده کنند و پایش همچنان ادامه دارد تا قالی‌باف واقعی شناسایی شود.

اتاق خبر-  مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: هرماه ۱۵درصد ازدارقالی ها نظارت می‌شود تا قالی‌بافان واقعی از بیمه استفاده کنند و پایش همچنان ادامه دارد تا قالی‌باف واقعی شناسایی شود.

مسعود علیاری افزود: بیمه قالی‌بافی بیمه‌ای بود که سال ۸۸ لایحه‌ای به مجلس ارائه  شد و قانونی خوبی بود ولی آن‌طور که بایدو شاید خوب اجرا نشدوافرادی که قالی‌باف نبودند و در مشاغل دیگر بودند از این بیمه سوءاستفاده کردند.

وی اظهار کرد: قالیبافان به علت زحماتی که می‌کشند بعد از یک مدتی دچار بیماری و نارسایی‌هایی می‌شوند و باید این افراد بیمه شوند و در آینده از تسهیلات بیمه استفاده بکنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: در این میان مقرر شد ۲۰ درصد بیمه را دولت و مابقی هفت درصد را خود افراد پرداخت کنند و در این میان این طرح به خوبی اجرا شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان بابیان اینکه فروش کارت قالی‌باف توسط اتحادیه‌ها باعث شد افرادی که  قالی‌باف هستند ضایع شود و آنها نتوانند از بیمه استفاده بکنند، بنابراین بر اساس رایزنی‌ها و مشاوره‌هایی که انجام شد نتیجه این شد که نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها انجام شد تا  حق به‌حق دار برسد.

علیاری گفت: تعهد دولت برای  بیمه  قالی‌بافان در استان زنجان ۱۰ هزار و ۲۵۳ نفر است ولی حدود ۲۲ هزار نفر در استان بیمه بودند و حق بعضی از ضایع‌شده بود که در خال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه هستند.

وی تصریح کرد: هرماه ۱۵ درصد ازدارقالی ها نظارت می‌شود تا قالی‌بافان واقعی از بیمه استفاده کنند و پایش همچنان ادامه دارد تا قالی‌باف واقعی شناسایی شود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید