Performancing Metrics

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در انتظار تأیید شورای نگهبان | اتاق خبر
کد خبر: 310991
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 11:23
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تأیید شده است، گفت: منتظر جواب شورای نگهبان هستیم که اگر تأیید شود 36 هزار نفر نیروی جوان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم احمدی‌لاشکی امشب در نشست با معلمان حق‌‌التدریس پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به منظور بررسی مشکلات آنها انجام شد با اشاره به اینکه با تصویب قانون جدید 16 هزار نفر در مدارس سراسر کشور مشغول به تدریس شدند، اظهار کرد: این قانون را نوشتیم و پای آن ایستادیم و تصویب شد ولی در بین استان‌های کشور، مازندران در اجرای این قانون و جذب معلمان حق‌التدریسی بسیار ضعیف عمل کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلیقه‌ای عمل کردن برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به کارها آسیب‌هایی وارد کرد، افزود: در خوزستان 2 هزار و 156 نفر، در اصفهان بیش از یک‌هزار و 700 نفر و آذربایجان غربی حدود یک‌هزار و 400 نفر جذب شدند اما در مازندران فقط 300 نفر مشغول به‌کار شدند.

وی با ثمربخش خواندن قانون جدید جذب معلمان حق‌التدریسی، خاطرنشان کرد: در قانون قبلی چند خلاء وجود داشت در آن نیروهای حق‌التدریسی، بهداشتی و پرورشی، مشاوران در مدارس و سرپرست کارگاه‌ها در مقطع متوسطه ندیده بودند ولی در قانون جدید پیش‌دبستانی‌‌های غیرمرتبط و مواردی که خلاء داشت در آن دیده شد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه 55 درصد نمایندگان مجلس حاضر در آن روز به این قانون جدید رای دادند درباره اینکه چرا از بازنشستگان استفاده می‌شود، تصریح کرد: قانون منع به‌کارگیری را محکم نوشتیم و ما تأیید کردیم و منتظر جواب شورای نگهبان هستیم که اگر تأیید شود 36 هزار نفر نیروی جوان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه تصویب بودجه استخدامی حق‌التدریسی‌ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: جذب نیرو فقط باید بومی باشد و در حوزه انتخابیه‌ام اجازه جذب نیروی غیربومی را نداده‌ام و نمی‌دهم تا حق بومیان همان منطقه تضییع نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره اجرای طرح بسته حمایتی در برخی مدارس، اظهار کرد: نامه‌ای با بیش از 60 امضاء به دیوان محاسبات کشور ارسال کردیم و در آن قید کردیم که این کار اشکال دارد و براساس قانون جدید اجرای بسته حمایتی ممنوع است.

وی درباره اجرای طرح جذب نیروهای حق‌التدریسی در چالوس، اظهار کرد: با وجودی که قانون اجازه داد تا این طرح اجرا شود اما در چالوس اجرا نشد و سلیقه‌ای عمل شد ولی در سال آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی، از کسانی که امسال از طرح حق‌التدریسی بازماندند، استفاده می‌شود.

احمدی‌لاشکی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال آینده 28 هزار نفر نیرو خروجی دارد، گفت: سهم مازندران برای به‌کارگیری این نیروها، بیش از 800 نفر خواهد بود که البته نیازها بیشتر از این مقدار است و بنابراین از نیروهای حق‌التدریسی برای جبران کسری نیرو استفاده می‌شود.  

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید