Performancing Metrics

حضور نهاوندیان در گردهمایی چهارمین انقلاب صنعتی در داووس | اتاق خبر
کد خبر: 310994
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 11:45
رئیس دفتر رئیس جمهوری در گردهمایی نقش دولت ها در فهم چهارمین انقلاب صنعتی که با حضور سران و مقامات و شخصیت های بلند پایه نزدیک به 100 کشور جهان عصر امروز در داووس برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این گردهمایی که وب سایت مجمع جهانی اقتصاد از آن به عنوان گردهمایی غیر رسمی رهبران اقتصادی جهان یاد کرده است بیش از ده ها نفر از مقامات ارشد کشورهای جهان، رؤسا و مدیران شرکت های بزرگ بین المللی حضور داشتند.

این گردهمایی یکی از اصلی ترین بخش های این دور از مجمع جهانی اقتصاد و ناظر به شعار امسال اجلاس یعنی «چهارمین انقلاب صنعتی» بود و هدف از تشکیل آن تعیین و تبیین نقش و اهمیت دولت ها در ایجاد فهم مناسب و لازم برای رسیدن به این منظور بود.
در این نشست دولتمردان و شخصیت های بزرگ اقتصادی، سیاسی و رسانه ای تاکید کردند که پیشرفت های فناورانه جهان به قدری سریع و گسترده بوده است که حتی رهبران سیاسی کشورها نیز برای تصمیم گیری در چنین شرایطی نیاز به یادگیری و آموزش دارند.
در این نشست تاکید شد که همه دولتمردان، سهامدارن، صاحبان شرکتهای بزرگ، رسانه ها، متخصصین، دانشگاهیان و جامعه مدنی وظیفه دارند تا آمادگی های آموزشی لازم را به منظور برداشت محصولات چهارمین انقلاب صنعتی و نحوه مدیریت چالش های مرتبط با آن فراهم آورند.
در این گردهمایی چند موضوع اصلی مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار گرفت که عمده انها پیرامون سوالاتی کلیدی و اساسی از این دست بود:
کشورها به منظور بهرمندی از ظرفیت های چهارمین انقلاب صنعتی چه نوع اقتصاد و سیاست های صنعتی باید اتخاد کنند؟
سهامداران چگونه می توانند با اشکال سریع و جدید مقررات آشنا شوند تا از این طریق با تغییرات سریع و دامه دار فناورانه کنار بیاید؟
و اینکه رهبران جهان باید چه اصول اخلاقی و ارزش های جهانی را به خدمت بگیرند تا از این طریق نتایج وسیع و گسترده را در راستای رفاه پایدار تضمین کنند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید