Performancing Metrics

اعتیاد نتیجه توسعه حاشیه‌نشینی | اتاق خبر
کد خبر: 311054
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 17:11
فرماندار شهرستان خرمدره گفت: با نگاهی به نتایج پژوهش‌ها، می‌توان به وضوح دریافت که توسعه حاشیه‌نشینی و فقر، با شیوع مصرف مواد مخدر رابطه مستقیم دارد

اتاق خبر- فرماندار شهرستان خرمدره گفت: با نگاهی به نتایج پژوهش‌ها، می‌توان به وضوح دریافت که توسعه حاشیه‌نشینی و فقر، با شیوع مصرف مواد مخدر رابطه مستقیم دارد. 

«جمشید شیخی» اظهار کرد: مواد مخدر از جمله تهدیدهای مهم اجتماعی است که کانون‌هایی از قبیل خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، محلات شهری و روستایی، هم‌چنین محیط‌های صنعتی و اداری را مورد هدف قرار می‌دهد. از این‌رو، باید یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مسئولان و متولیان کشور باشد.  

این مسئول ادامه داد: ضعف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مستمر و هدفمند به طبقات مختلف جامعه، فقدان مهارت‌های زندگی، مشکلات والدین در مناطق محروم و آشنا نبودن با سبک فرزندپروری، فقر خدمات مشاوره‌ای، فقدان فعالیت‌های جایگزین برای غنی‌سازی اوقات فراغت، مشارکت نکردن همه لایه‌های اجتماع در برابر این پدیده شوم و در کنار همه این موارد، دسترسی آسان به انواع مواد مخدر از جمله مواردی هستند که در سطح شهرستان‌هایی مانند خرمدره بیش از مرکز استان آسیب‌رسانی می‌کنند.  

وی افزود: خوشبختانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرمدره برای کاهش روزافزون آسیب‌های ناشی از شیوع مصرف مواد، اهتمام خود را در سه حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان در پیش گرفته و معتقد است داشتن دغدغه مستمر، تقویت مرزهای دانش اعتیاد و بهره‌گیری از همکاری متخصصان امر، دانشگاهیان و نخبگان می‌تواند مکمل همه آموزش‌هایی باشد که از جانب رسانه‌های جمعی به مخاطبان ارائه می‌شود.

شیخی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان خرمدره 700 نفر معتاد را با هفت مطب و یک کمپ، تحت درمان قرار داده و این در حالی است که فقدان آگاهی، بیکاری و فقر مالی مهم‌ترین علل گرایش این افراد به مصرف مواد تدخینی بشمار می‌رود. این در حالی است که در طول امسال، برگزاری دوره‌های آموزشی 6 ساعته با عنوان مواد مخدر و پیامدهای آن به‌صورت عام برای دستگاه‌های عضو شورا و به‌صورت خاص برای مجموعه آموزش و پرورش(مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران) به تعداد 240 نفر برگزار شده است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد برای جامعه هدف(باشگاه‌های ورزشی بانوان) در دو ماه نخست امسال و بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان دینی مواردی‌اند که در مبارزه با شیوع اعتیاد نقش پررنگی ایفا می‌کنند. اما تشکیل انجمن خیریه شهرستان با نام موسسه پیشگیری از اعتیاد، اقدامی است که در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز بوده و در حال ثبت و صدور مجوز است.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید