Performancing Metrics

راه اندازی سامانه رضایت‌سنجی و افکارسنجی بهزیستی در سال ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 311106
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 00:29
مدیرکل حوزه مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم بازنگری جدی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، از راه‌اندازی سامانه رضایت سنجی و افکار سنجی بهزیستی در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه بهزیستی موظف است از همه ظرفیت‌هایش برای اجرای درست قانون استفاده کند، گفت: بهزیستی بزرگ‌ترین سازمان اجتماعی کشور است که با این سطح گستردگی در سطح کشور فعالیت می‌کند؛ از این رو نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی دولت است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور به مسئله زنان و کودکان بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی اشاره کرد و افزود: این امر یکی از چالش‌های مهم بر سر راه سازمان است؛ چراکه متاسفانه با مستمری ۵۳ هزار تومانی که برای آنها درنظر گرفته شده و توجه نکردن دولت به این مسائل در بودجه تصویبی، راهبردی درست برای اینگونه مسائل انجام نمی‌شود.

موسوی چلک، مناسب نبودن محیط‌های عمومی برای فعالیت‌های اجتماعی معلولین و عدم قانونگذاری درست برای رفع مشکلات این قشر و همچنین موضوع فضای مجازی و مشکلات حاصل از آن که در حال حاضر از برنامه‌های ما جلوتر است را از دیگر مشکلات جامعه امروز برشمرد و گفت: در حال حاضر بهزیستی با این مشکلات دست به گریبان است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیازمند بازنگری جدی است، تصریح کرد: فراگیری، جامعیت، کفایت، استمرار و پایداری و اثربخشی پنج مولفه اصلی است که البته با در حاشیه بودن همیشگی نظام رفاه در جامعه ما این حوزه در سال گذشته تنها ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نظام نظارت در بهزیستی تقویت خواهد شد و در سال ۹۵ نیز سامانه رضایت سنجی و افکار سنجی در بهزیستی راه اندازی می شود، ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که بهزیستی با آن مواجه است، ضعف نظارتی است؛ لذا درصددیم در تمامی حوزه‌های این سازمان گلوگاه‌های فساد و آسیب‌ها را شناسایی کنیم و بحث نظارت را در تمامی سازمان‌ها چه در سطح کشوری، استانی و شهرستانی تقویت کنیم.

موسوی چلک ادامه داد: از این پس از تمام ظرفیت‌های بهزیستی‌های استانی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد در شهرستان‌ها استفاده خواهیم کرد و استان‌هایی که در بحث نظارت در مرحله ارزیابی نمره مطلوبی دریافت نکنند و تا شش ماه عملکرد خود را به حد مطلوب نرسانند، تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور از تعطیل شدن تمامی مراکزی که تا پایان سال ۹۵ به حداقل استانداردها نرسند خبر داد و گفت: در سال ۹۵ سامانه نظارت در فضای مجازی فعال خواهد شد و برای تقویت نظارت در بهزیستی از تمامی ظرفیت‌ها بهره خواهیم برد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید