Performancing Metrics

اجلاس جهانی اقتصاد تحت‌الشعاع پیامدهای ناشی از گرمایش زمین | اتاق خبر
کد خبر: 311136
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 04:03
نگرانی از تبعات گرم شدن زمین، اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را تحت الشعاع قرار داد.

اتاق خبر- نگرانی از تبعات گرم شدن زمین، اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را تحت الشعاع قرار داد.

بان کی مون٬ دبیرکل سازمان ملل از رهبران کشورهای جهان خواست که به توافقنامه جوی پاریس پایبند باشند.

براساس توافقنامه دسامبر گذشته پاریس٬ کشورهای جهان با هدف جلوگیری از افزایش گرمایش زمین موظف به کاهش تولید گازهای کربنی شدند.

دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار به پیامدهای بی‌توجهی به این توافقنامه گفت: تغییرات آب و هوایی دستاوردهای توسعه را به باد خواهد داد. اگر به توافقنامه پاریس جامه عمل نپوشانیم٬ 16 هدف تعیین شده در زمینه توسعه پایدار رنگ خواهند باخت.

«لوران فابیوس»٬ وزیر خارجه فرانسه هم ضمن مرتبط دانستن تغییرات اقلیمی با موضوع امنیت و در نتیجه موج ورود پناهجویان به اروپا گفت: امروز در اروپا به دلیل ورود صدها هزار پناهجو مشکلاتی داریم. اما سوال این است که اگر این تعداد به میلیون ها برسد چه؟ مساله جنگ و صلح همچنان مطرح است و فکر می کنم توافقنامه پاریس رکن اساسی امنیت است.

به گزارش یورونیوز، براساس تازه ترین گزارش اداره هواشناسی آمریکا و ناسا، کره زمین سال گذشته (2015)٬ گرمترین سال خود را از زمان ثبت داده‌های هواشناسی تجربه کرده است.

پیامدهای ناشی از تغییرات آب و هوا طی سال های گذشته در اشکال مختلف بحران های زیست محیطی و انسانی (از زمین لرزه و سیل گرفته تا خشک شدن دریاچه ها و کم آبی) رخ داده است.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید