Performancing Metrics

آمریکا دو میلیارد دلار مهمات هواپیماهای جنگی به عراق می‌فروشد | اتاق خبر
کد خبر: 311146
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 05:26
آمریکا تایید کرد که به ارزش حدود 2 میلیارد دلار مهمات مانند بمب و موشک را برای تجهیز جنگنده‌های اف-16 عراق در نبرد علیه گروه‌های تروریست به این کشور می‌فروشد.

اتاق خبر- آمریکا تایید کرد که به ارزش حدود 2 میلیارد دلار مهمات مانند بمب و موشک را برای تجهیز جنگنده‌های اف-16 عراق در نبرد علیه گروه‌های تروریست به این کشور می‌فروشد.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد که 400 نفر از کارکنان و پیمانکاران دولت آمریکا دست کم تا سال 2020 در عراق برای حفاظت از زرادخانه‌ها، آموزش خلبانان و متخصصان فنی هواپیما حضور خواهند داشت.

بر اساس اعلام این آژانس، این پیشنهاد فروش این امکان را به عراق می‌دهد که با حفاظت کامل و تقویت آموزش خلبانی بتواند از این کشور در برابر تهدیدات کنونی و آتی محافظت کند.

در گذشته اعلام شده بود که آمریکا 36 جنگنده به عراق فروخته است اما تایید فروش مهمات به عراق ثابت می‌کند که نیروهای این کشور به بمبها و موشکهای هوشمند مدرن دسترسی خواهند داشت.

در حال حاضر مشاوران نظامی، نیروهای ویژه و مقاطعه کاران آمریکایی با نیروهای عراقی و ائتلاف بین‌المللی علیه مواضع داعش همکاری می‌کنند.

بر اساس این فروش، 24 موشک ضد هوایی و 150 موشک ماوریک برای هر جنگنده اختصاص داده شده است. در کل، نزدیک به 16 هزار بمب، ابزار لیزری و ماهواره‌ای نیز ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید