Performancing Metrics

آمریکا جنگنده های اف۲۲ به به ژاپن اعزام کرد | اتاق خبر
کد خبر: 311151
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 06:08
به بهانه برقراری نظم در پاسیفیک،
واشنگتن برای قدرت نمایی در صحنه اقیانوس آرام، تعدادی از هواپیماهای شکاری خود را به پایگاه هوایی «یاکوتا» ژاپن اعزام کرد.

اتاق خبر- واشنگتن برای قدرت نمایی در صحنه اقیانوس آرام، تعدادی از هواپیماهای شکاری خود را به پایگاه هوایی «یاکوتا» ژاپن اعزام کرد.

گن ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن در نشست خبری امروز خود از اعزام ۱۲ جنگنده نسل پنجم اف۲۲ موسوم به رابتور از سوی آمریکا به پایگاه هوایی خود در ژاپن خبر داد.

وی افزود: در بیستم ژانویه هشت جنگنده اف ۲۲ در پایگاه یوکوتا و در روز بعد چهار جنگنده دیگر فرود آمدند.هدف از اعزام این جنگنده ها که یکی از بهترین جنگنده های آمریکا محسوب می شوند، فشار وارد کردن بر کره شمالی پس از آزمایش هسته های چهارم خود در ششم ژانویه است.

وزیر ژاپنی اعزام این جنگنده ها را در راستای همکاری های دوجانبه میان آمریکا و ژاپن در زمینه امور امنیتی توصیف و بیان کرد: اوضاع در شمال شرق آسیا در حال بحرانی شدن بیشتر است و ژاپن به قدرت بازدارنده آمریکا برای ایجاد امنیت نیاز دارد.

شایان ذکر است که جنگنده های اف ۲۲ توان ماموریت در همه نوع شرایط آب و هوایی را دارد و آمریکا از دادن آن به نزدیکترین همپیمان خود یعنی ژاپن به دلیل داشتن تکنولوژی جدید محرمانه خودداری کرده است.

در همن رابطه، تلویزیون «فوجی» ژاپن با ارائه گزارشی مدعی شد که استقرار جنگنده های آمریکایی در این کشور در راستای تلاش واشنگتن در برقراری ثبات در منطقه پاسیفیک انجام می شود.

اعزام این جنگنده ها به پایگاه هوایی یاکوتا در حالی انجام گرفت که ناو هواپیمابر یو اس اس «جان استینز» آمریکا نیز جمعه هفته گذشته سواحل غربی این کشور در امتداد اقیانوس آرام را ترک کرد.

گفته می شود که جنگنده های آمریکایی برای انجام رزمایش به پایگاه یاکوتا اعزام شده اند و قرار است تعدادی جنگنده اف ۱۶ آمریکا هم به همین منظور به ژاپن منتقل شوند.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن تعداد کلی جنگنده های اف ۲۲ و اف ۱۶ را که برای شرکت در رزمایش به این کشور اعزام خواهند شد ۲۶ فروند اعلام کرده است.

ناگفته نماند که آمریکا پیشتر دو بار در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ به منظور انجام تمرین های نظامی هواپیماهای اف ۲۲ خود را به ژاپن اعزام کرده بود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید