Performancing Metrics

همکاری روسیه و آمریکا در سوریه فقط بر اساس توافق امنیت هوایی | اتاق خبر
کد خبر: 311296
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 17:17
«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: همکاری مسکو و واشنگتن در سوریه فقط براساس یادداشت تفاهمی دو کشور در زمینه عملیات هوایی محدود می شود.

به گزارش اتاق خبر ،سخنگوی پنتاگون در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس افزود: ما در زمینه عملیات پروازی در سوریه، یادداشت تفاهمی را با روس ها امضا کرده ایم که دامنه همکاری ما در چارچوب آن انجام می شود.
مقام های آمریکایی و روسیه اکتبر (مهر) گذشته یادداشت تفاهمی را درباره امنیت عملیات هوایی هر دو کشور در سوریه به منظور جلوگیری از هر گونه درگیری امضا کردند.
از 30 سپتامبر (8 مهر)، عملیات هوایی ضد تروریستی روسیه با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت روسیه علیه مواضع گروه های تروریستی و تکفیری به ویژه داعش آغاز شد.
پیش از آن نیز ائتلافی متشکل از 60 کشور به سرکردگی آمریکا، عملیات هوایی علیه مواضع داعش را از سپتامبر2014 (شهریور 92) آغاز کرده اند که بدون تایید دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل گرفت و همزمان نیز داعش توانست به پیشروی های خود ادامه دهد.
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد که مسکو در حال برنامه ریزی برای تقویت واحدهای نظامی خود در مرز سوریه با ترکیه است که تروریست ها از آن به عنوان مسیر ترانزیت انتقال نیرو و تسلیحات استفاده می کنند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته نیز در دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی اش در زوریخ سوییس به خبرنگاران گفت که در مذاکرات انجام شده، بر لزوم مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه و جلوگیری از شرکت آنها در مذاکرات سوری تاکید کردیم.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید