Performancing Metrics

تاکید تهران و پراگ بر توسعه همکاری ها | اتاق خبر
کد خبر: 311306
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 17:59
دیدار ابوترابی فرد با نخست وزیر جمهوری چک
سید محمدحسن ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی ایران و بوهوسلاو سوبوتکا نخست وزیر جمهوری چک در دیداری در زمینه توسعه همکاری های دو جانبه و مسائل منطقه گفت وگو کردند.

به گزارش اتاق خبر, نخست وزیر جمهوری چک با ابراز خرسندی از سفر نائب رئیس مجلس ایران که در ادامه تبادل موضوعات سیاسی و اقتصادی دو کشور طی ماه های گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد:زمینه های زیادی برای گسترش همکاری داریم که باید برای آنها برنامه ریزی کرد.
سوبوتکا با اشاره به مشکلات و بحران های منطقه خاورمیانه تاکید کرد: همکاری با ایران موجب حل بسیاری از مشکلات و چالش ها می شود.
وی همچنین با استقبال از شروع مجدد مذاکرات دولت سوریه با مخالفان گفت: این امر علاوه بر این که نیازمند همکاری های بین المللی است می تواند به حل بحران مهاجرت که اروپا با ان مواجه است، کمک می کند.
نائب رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به زمینه های همکاری در بخش های مختلف اقتصادی , صنعتی و تکنولوژی بر اراده دو کشور برای گسترش و تحکیم روابط در همه سطوح تاکید کرد.
ابو ترابی فرد با اشاره به بحران منطقه و تروریسم افزود: همه برای جلوگیری از اسلام ستیزی و جلوگیری از قدرت یابی گروه های تروریستی، در منطقه باید تلاش کنند.
هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به سرپرستی محمد حسین ابوترابی فرد پنجشنبه شب وارد پراگ پایتخت جمهوری چک شد.
نایب رئیس مجلس شورای إسلامی و هیات همراه قرار است در جریان سفر دو روزه خود با نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر صنعت و تجارت، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و نایب رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کنند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید