Performancing Metrics

رای اعتماد دولت جدید کرواسی از پارلمان | اتاق خبر
کد خبر: 311311
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:55
پارلمان کرواسی پس از 14ساعت بحث بین نمایندگان موافق و مخالف و همچنین معرفی اعضا و برنامه دولت از طرف نخست وزیر با 83 رای موافق به دولت جدید رای اعتماد داد.

به گزارش اتاق خبر از رسانه های خبری بالکان، اعضای دولت جدید پس از کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس سوگند یاد کردند و گفتند که در جهت پیشرفت کشور وظایف خود را شرافتمندانه انجام می دهند.
61 نفر از نمایندگان پارلمان کرواسی به دولت جدید و برنامه آن رای مخالف و 5 نماینده رای ممتنع دادند.
پارلمان کرواسی 151نماینده دارد.
اورشکویچ هنگام معرفی اعضای کابینه خود با ارائه توضیحات جامع در باره برنامه های رفاهی، اقتصادی و سیاسی کشورگفت: تمرکز دولت روی انرژی، گردشگری و صنعت خواهد بود.
سعی ما افزایش صادرات و مساله کلیدی در سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی در کشور و بالا بردن استاندارد زندگی است.
وی افزود: صادرات کالاهای مختلف می بایست به میزان 30 درصد افزایش یافته و درآمد سرانه شهروندان نیز به میزان 2 هزار یورو افزایش یابد. همچنین لازم است که بروکراسی در کشور کاهش و شرکت های کوچک و متوسط را برای فعالیت بیشتر تقویت و عوارض و مالیات ها را نیز کم کرد
نخست وزیر جدید کرواسی همچنین در سخنان خود در مجلس تامین رشد سالانه تولید ناخالص داخلی بیش از سه درصد، کاهش بدهکاری عمومی به کمتر از 80 درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال 20120، کاهش 3 درصدی کسری بودجه تا سال 2017، افزایش صادرات به میزان 30 درصد، کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص سرانه شهروندان به 2 هزار یورو را از جمله فعالیت های دولت جدید بر شمرد.
انجمن خبرنگاران کرواسی نیز به معرفی «زلاتکو حسن بیگویچ» به عنوان وزیر فرهنگ در دولت جدید مخالفت خود را ابراز داشت و دلیل اصلی مخالفت با انتخاب وی برای وزارت فرهنگ بیانات وی در خصوص مبارزات آنتی فاشیسم و عضویت در جنبش آزادیبخش کرواسی «HOP» دانست.
رئیس جمهور کرواسی پیشتر گفته بود پس از پنج دور مشورت با رهبران احزاب و گروه های پارلمانی، اورشکوویچ را که از حمایت 78 نماینده پارلمان کرواسی برخوردار است برای تشکیل دولت جدید انتخاب کرد.
اورشکوویچ نخست وزیر جدید کرواسی همچنین پس از انتخاب برای تشکیل دولت جدید از طرف رئیس جمهوری گفته بود که از تمامی توانایی و تلاش برای تشکیل دولت با کیفیت استفاده کرده و از نمایندگان ائتلاف حاکم و همچنین نمایندگان اپوزیسیون برای پیشبرد اهداف دولت دعوت می کند.
کرواسی که در ژوئیه سال 2013 میلادی به اعضای اتحادیه اروپا پیوست با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است. بنا به تحلیلگران اقتصادی؛ دولت این کشور برای دست یافتن به رشد اقتصادی بایستی اقدامات مهمی را در جذب سرمایه خارجی انجام بدهد.
این کشور که در منطقه بالکان غربی قرار گرفته اکنون نیز با بحران آوارگان جنگی رو به رو است و برای این مشکل از اتحادیه اروپا درخواست کمک مالی کرده است.
کرواسی با جمعیتی حدود چهار میلیون و 453 هزار نفر در 25 ژوئن 1991 میلادی از یوگسلاوی پیشین اعلام استقلال کرد.
کرواسی در منطقه بالکان قرار دارد و از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته نگرو و دریای آدریاتیک هم مرز است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید