Performancing Metrics

طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش از دهه فجر آغاز می شود | اتاق خبر
کد خبر: 311313
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:14
فاضلی:
رئیس اتاق اصناف ایران تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب «طرح باران» را خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر امسال عملیاتی می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب «طرح باران» را خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر امسال عملیاتی می شود.
علی فاضلی افزود: تجهیز اصناف به صندوق های مکانیزه فروش، همزمان منافع آنها و دولت را بدنبال خواهد داشت و دریافت مالیات را عادلانه، شفاف و نظام مند خواهد کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اجرای این طرح موجب می شود تا شبکه تولید و توزیع کشور، از تامین کنندگان و تولید کنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع، به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند و واسطه های غیر ضرور حذف شوند و به دنبال آن، کالاها ارزانتر به دست مصرف کنندگان برسد.
فاضلی اضافه کرد: اجرای این پروژه، بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف راکاهش خواهد داد و امکان ردیابی و کنترل شبکه قاچاق به عنوان بزرگترین معضل پیش روی کشور ، با این پروژه ملی فراهم می شود.
فاضلی در مورد مدل اجرایی طرح باران اظهار داشت : همه صندوق های مکانیزه فروش به صورت رایگان به اصناف واگذار می شود تا در اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده بود، پیش قدم شده و به دولت کمک شود.
وی گفت: مجری طرح مزبور با استفاده از تشویق های قانونی و ارائه خدمات ارزش افزوده، بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف برداشته و علاوه بر آن، زیر ساختهای بسیار مناسبی را برای اتاق اصناف و دولت فراهم خواهد کرد.
فاضلی خاطرنشان ساخت : نشست اعضای اتاق های اصناف ،بازرگانی و تعاون با رئیس جمهوری در هفته گذشته ، این امکان را فراهم ساخت تا آنان در ارتباط با تولید ملی، مبارزه با قاچاق و تنظیم قوانین مالیاتی و کار و تامین اجتماعی متناسب با شرایط اقتصادی ،به عنوان انتظارات اصلی به نمایندگی از جامعه سه میلون نفری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کشور مطرح سازند.
وی تاکید کرد : موضوع اشتغال بعنوان یکی از دغدغه های دولت محسوب می شود و 600 هزار واحد صنفی تولیدی کوچک این توان را دارند تا با نوسازی ماشین آلات و جذب سرمایه های خارجی، 600 هزار شغل جدید ایجاد کنند.
فاضلی ، افزایش حدود 15 درصدی مالیات در بودجه سال آینده و لغو معافیتهای مالیاتی در برنامه ششم توسعه را یادآور شد و گفت: اصناف هیچگاه مخالف پرداخت مالیات نبوده ، بلکه بر دریافت عادلانه و نظام مند مالیات تاکید و اصرار دارند.
به گفته وی ، برنامه ها و انتظارات اصناف به رئیس جدید سازمان امور مالیاتی منعکس شده و تعامل خوبی برقرار است و با اجرای برنامه های مشترک می توان به نتایج خوبی دست یافت .
واحدهای صنفی حلقه واسط بین تولیدکنندگان (واردکنندگان) و مصرف کنندگان هستند ، آن ها با انتقال کالا از تولیدکنندگان (با صرف هزینه وزمان کمتر همواره با رعایت استانداردهای سلامت کالا) به مصرف کنندگان و در مقابل آن ، انتقال منابع نقدینگی از مصرف کنندگان به تولیدکنندگان ، چرخه اقتصاد کشور را شکل می دهند .
فاضلی، سه شنبه هفته گذشته در اجلاس فعالان بخش خصوصی با حضور رئیس جمهور اظهار داشت : اصناف سال گذشته 480 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را فراهم ساختند و خانواده بزرگ اصناف سهم 17.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی دارند و در سطح جهان به ازای هر 37 خانوار در دنیا یک بنگاه صنفی وجود دارد ، در حالی که ایران به ازای هر هفت خانوار یک بنگاه صنفی فعالیت می کند.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم استفاده از صندوق های مکانیزه در واحدهای صنفی را لازم دانست و گفت : انتظار می رود در برنامه ای یک تا دو ساله نسبت به تجهیز همه واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه اقدام شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید