Performancing Metrics

مجلس اول از قوی ترین مجالس بود | اتاق خبر
کد خبر: 311395
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 19:19
غفوری فرد:
حسن غفوری فرد گفت:قوی بودن مجلس اول نسبت به سایر مجالس به دلیل عدم نظارت شورای نگهبان بر انتخابات آن مجلس نبود. بلکه به دلیل احساس مسئولیت همه مسئولان بزرگ نظام بود که پا به عرصه انتخابات گذاشتند و مردم به آنها رای دادند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرآنلاین در ادامه نشست رونمایی از کتاب بازیگران و بازیگردانان 9 دوره انتخابات مجلس حسن غفوری فرد نماینده دوره های اول، پنجم، هفتم و هشتم مجلس اظهار داشت: من معتقدم مجلس اول یکی از قوی ترین مجالس جمهوری اسلامی بود. در آن مجلس خود رهبر انقلاب و بزرگانی دیگر مثل ایت الله هاشمی و شهیدان رجایی و باهنر بودند. اما این به دلیل عدم نظارت شورای نگهبان بر انتخابات آن مجلس نبود. بلکه به دلیل احساس مسئولیت همه مسئولان بزرگ نظام بود که پا به عرصه انتخابات گذاشتند و مردم به آنها رای دادند.


غفوری فرد ادامه داد: من حضور شورای نگهبان را مانع حضور افراد نمی دانم. هرچند با حضور خیلی ها مخالفت کرده است. من البته همینجا می گویم با رد صلاحیت علی مطهری به شدت مخالف هستم. اما در عین حال وظیفه نظارت بر انتخابات طبق قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است. من خوشحالم که علی مطهری گفت اگر رد صلایت شوم اعتراض می کنم اما التماس نه؛ این بهترین شیوه برخورد با شورای نگهبان است.


وی سپس اظهار داشت: در مجلس اول حضور چهره های مهمی که در شورای انقلاب بودند وزن سنگینی به این مجلس داد. اگرچه هیچ کدام از ما تجربه قانونگذاری نداشتیم اما به دلیل حضور بزرگان یکی از قوی ترین مجالس بود. البته این بزرگان کم کم به مسئولیت های دیگری رفتند و در نتیجه سطح مجالس بعدی کمی کاهش پیدا کرد. البته به مرور چهره های جوان و اساتید دانشگاه بعدا وارد مجالس شدند که این ها تاثیر خوبی در روند کار گذاشت.


غفوری فرد با اشاره به تالیف کتاب بازیگران و بازیگردانان انتخابات مجلس اظهار داشت: به هر حال باید توجه داشته باشیم که این ها تاریخ است و نمی شود آن را حذف کرد. مرز بین تاریخ نگاری با ایده پردازی و تحلیل های شخصی باید از هم جدا شود. چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم باید همه چیز را بیان کنیم . جالا فردی رییس جمهور بوده، نماینده و یا وزیر بوده اما الان تغییراتی در شرایطش ایجاد شده و مثلا حالا از ایران فرار کرده اما به هر حال رییس جمهور بوده و باید در تاریخ بیان شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید