Performancing Metrics

پیش‌نویس همکاری ایران و هند در زمینه انرژی‌های نو تهیه شد | اتاق خبر
کد خبر: 311602
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 14:19
وزیر توسعه و جوانان هند گفت: زمینه های همکاری ایران و هند در بخش انرژی های نو چیده شده و به دنبال این هستیم با بررسی فرصت های بالقوه در خاک دو کشور برای ایجاد مزرعه های خورشیدی، سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم.

اتاق خبر: مونیکا گاندی اظهار داشت: در بخش انرژی الکتریکی بیش از آنکه به سرمایه گذاری و ساخت نیروگاههای حرارتی در ایران اشتیاق داشته باشیم، مشتاق همکاری با ایران برای توسعه انرژی های نو در خاک دو کشور و منطقه هستیم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: ایران و هند دو کشوری هستند که در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی در زمینه حرکت به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پاک، بیشترین اهمیت را قائل هستند و در این خصوص گامهای موثری هم در درون دو کشور برداشته شده است.

وزیر توسعه و جوانان هند با بیان اینکه می توان فعالیت های داخلی دو کشور را در زمینه توسعه انرژی های پاک به منطقه تسری داد، گفت: زمینه های همکاری ایران و هند در بخش انرژی های نو چیده شده و به دنبال این هستیم با بررسی فرصت های بالقوه در خاک دو کشور برای ایجاد مزرعه های خورشیدی، سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مسئله هم اکنون به عنوان طرحی که مورد توافق اولیه دو طرف است مطرح شده و نهایی شدن آن به دیدارهای آتی و جلسات بعدی که قرار است برای بررسی دقیق و کارشناسی فرصت های موجود برگزار شود، بستگی دارد.

گاندی خاطرنشان کرد: پیش نویس همکاری ایران و هند در زمینه های انرژی های نو تهیه شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید