Performancing Metrics

سهم کره جنوبی از بازار ایران کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 311604
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 14:18
آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره اعلام کرد ارزش صادرات کالاهای کره ای به ایران در سال ۲۰۱۴ به ۴.۱۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش داشت.

اتاق خبر: آمارهای منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد، افزایش سرعت فروش کالاهای چینی موجب شده تا سهم حضور کالاهای کره ای در بازار ایران در طی چند سال گذشته کاهش یابد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره (کوترا) ارزش صادرات کالاهای کره ای به ایران در سال 2014 به 4.14 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 8.3 درصد افزایش داشت.

اما سهم کالاهای کره ای از واردات ایران، در طی این دوره نیم درصد کاهش یافت و به 7.9 درصد رسید.

از سوی دیگر، چین با اختصاص سهمی 23.4 درصدی از بازار کالاهای وارداتی ایران در سال 2014، با پشت سر گذاشتن امارات مقام اول را به خود اختصاص داده است. امارات برای اولین بار سهمی 22.1 درصدی از بازار کالاهای وارداتی ایران را به خود اختصاص داد.

یک مقام کوترا در این باره گفت: «سهم کره جنوبی از بازار ایران در سال 2014 برای سومین سال متوالی کاهش یافته است... اما همچنان در بخش های قطعات خودرو، پتروشیمی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ماشین آلات و فولاد، امیدهایی برای کره جنوبی وجود دارد.»

تحلیلگران معتقدند، افزایش صادرات چین به ایران در راستای حمایت دولتی و تنش در روابط سیاسی با آمریکا بوده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، هفته گذشته، تحریم های اقتصادی مرتبط با هسته ای علیه ایران را لغو کردند.

ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفتی و بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. این کشور با جمعیتی حدودا 80 میلیون نفری، به صورت سنتی بازاری عظیم برای خودروها، محصولات الکترونیکی، لوازم آرایشی و محصولات مصرفی کره جنوبی بوده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید