Performancing Metrics

افتتاح ۵۰۰ طرح بنیاد برکت در آستانه‌ی دهه‌ی فجر | اتاق خبر
کد خبر: 311644
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 17:47
در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۰۰ پروژه‌ی بنیاد برکت با هدف رفع محرومیت در ۲۷ استان کشور به بهره برداری می رسد.

اتاق خبر: در آستانه‌ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه 5 بهمن ماه 1394 طی مراسمی با حضور مسئولان بلندپایه‌ی کشور از 500 پروژه‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین، مدرسه، مسجد و ... که با هدف رفع محرومیت در 27 استان کشور اجرا شده‌اند، بهره‌برداری می‌شود. حجم کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این 500 پروژه بالغ بر 4276 میلیارد ریال است.

24بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛  طرح توانمندسازی اقتصادی و 345 واحد مسکن محرومین از مهم‌ترین پروژه‌های آماده‌ی افتتاح و بهره‌برداری بنیاد برکت است که به همراه 40 مدرسه، 70 مسجد و 21 پروژه‌ی زیربنایی دیگر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی 27 استان کشور به‌طور هم زمان افتتاح می‌شوند.

ساخت مسکن محرومین در مناطق روستایی از جمله اقدامات عام‌المنفعه‌ی بنیاد برکت است که چندی پیش آغاز شده است. در این مراسم 345 واحد مسکونی در روستاهای آسیب‌دیده‌ی زمان جنگ تحمیلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و منطقه‌ی بشاگرد استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند.

24 طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت نیز با سرمایه‌گذاری 3894 میلیارد ریال و ظرفیت 10 هزار و 320 نفر اشتغال در 13 استان اجرا شده و آماده‌ی بهره‌برداری هستند.

در ادامه‌ی نهضت مدرسه‌سازی بنیاد برکت، مراحل ساخت 40 مدرسه‌ی برکت با اعتباری بالغ بر 212 میلیارد ریال در 21 استان به پایان رسیده و در آستانه‌ی سالگرد انقلاب اسلامی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

علاوه بر این 70 مسجد با سرمایه‌گذاری 49 میلیارد ریال در 17 استان کشور نیز تکمیل و ساخته شده و روز دوشنبه افتتاح می‌شوند.

هم‌چنین 21 پروژه‌ی زیربنایی شامل پروژه‌های راه‌سازی و چند دهنه پل، مراکز بهداشت، خانه‌ی عالم، کتاب‌خانه و ... در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور اجرا شده و آماده‌ی بهره‌برداری هستند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  با هدف توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تأسیس شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید