Performancing Metrics

دانشگاه ها در شناسایی ظرفیت های اقتصاد مقاومتی پیشقدم شوند | اتاق خبر
کد خبر: 311748
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 09:08
استاندار قزوین گفت: دانشگاه‌ها با شناسایی ظرفیت های موجود استان و ارائه ایده های نو برای اجرای اقتصاد مقاومتی پیشگام شوند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، فریدون همتی عصر یکشنبه باحضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن دیداربا هیئت علمی دانشگاه اظهارداشت: خوشبختانه استان قزوین از ظرفیت دانشگاهی بسیار خوبی برخوردار است که شاهد موفقیت های شاغلان به تحصیل این مراکز هستیم که نشان می دهد اگر بتوانیم از این توانمندی استفاده کنیم به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

وی افزود: رهنمود مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی می تواند راهگشای رونق اقتصادی کشور باشد که ما نیز عزم جدی داریم برای اجرای شدن این مهم اقدام کنیم.

همتی تصریح کرد: از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  انتظار داریم در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشگام شوند و نقش خود را بهتر ایفا کنند و در این راستا مشارکت بیشتر و موثری داشته باشند.

استاندار بیان کرد: یاید به سمتی حرکت کنیم که پیوند دانشگاه ها و حوزه های مختلف جامعه روز به روز بیشتر شود که در این زمینه تجاری سازی ایده ها و طرح ها باید در اولویت کارهای این مراکز قرار گیرد.

استاندار با تاکید بر تسهیل فرآیند تبدیل علم به محصول گفت: باید ترکیبی از اساتید دانشگاه های آزاد و دولتی استان به همراه دستگاه های مسئول و مرتبط به موضوع با هم اندیشی و تقسیم کار نسبت به شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

همتی گفت: در ترسیم چشم انداز استان در حوزه اقتصاد مقاومتی علاوه بر شناخت وضع موجود باید شیوه ها و منابع دستیابی و تحقق این ظرفیت ها تدوین و نسبت به عملیاتی شدن برنامه ها و طرح ها چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی در زمینه آموزش و ارتقای سطح توانمندی علمی و مهارتی کارکنان مناسب نیست که در این زمینه باید از توان و ظرفیت دانشگاه ها برای بازآموزی نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنها استفاده شود.

استاندار یادآور شد: دانشگاه ها در شناسایی ظرفیت های اقتصاد مقاومتی باید پیشقدم شوند و از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود و انتظار داریم که مراکز علمی تا پایان سال بتوانند با انجام مطالعات اولیه  قدمی در این راستا بردارند.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر واحدهای تولیدی در بخش تحقیقات به اندازه کافی سرمایه گذاری نمی کنند و از طرف دیگر دانشگاه ها نیز توان تربیت دانشجوی مرتبط با جامعه و بخش های اقتصادی را ندارند و این ازمعضلات اساسی است که درحال حاضر جامعه و مراکز علمی با آن مواجه هستند.

همتی گفت: برای برون رفت از این شرایط باید به سمت طراحی و اجرای ایده های جدید برویم  چون تحولات تدریجی نمی تواند منجر به یک جهش و تحول بزرگ در جامعه شود که در همین راستا لازم است اساتید دانشگاه، صاحب نظران و محققین نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

در این نشست مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گزارشی از اقدامات و برنامه های این مرکز علمی ارائه کرد.

استاندار در پایان از بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید