Performancing Metrics

اظهارات سفیر ما در بغداد، موضع ریاض نیست | اتاق خبر
کد خبر: 311756
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 09:51
وزیر خارجه عربستان در توجیه اظهارات مداخله جویانه سفیر این کشور در عراق گفت این اظهارات موضع رسمی کشورش نبوده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شبکه سومریه، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق و عادل الجبیر همتای سعودی وی در حاشیه نشست همکاری کشورهای عربی و هند، در منامه پایتخت بحرین با یکدیگر دیدار کردند.

طبق بیانیه دفتر ابراهیم الجعفری دو طرف در خصوص مسائل مهم مشترک از جمله اظهارات اخیر «ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق که دخالت آشکار در امور داخلی عراق و نقض معاهدات دیپلماتیک بشمار رفته و مبتنی بر اطلاعات نادرست بود، گفتگو کردند.

این بیانیه حاکی است دو طرف ضمن اعلام مخالفت با این اظهارات، آن را به نفع تقویت روابط دو کشور ندانسته و عدم تکرار آن در آینده را خواستار شدند.

وزیرخارجه سعودی در توجیه اظهارات مداخله جویانه سفیر کشورش در عراق تصریح کرد که اظهارات مذکور موضع رسمی عربستان در قبال عراق نیست.

وزارت خارجه عراق روز یکشنبه سفیر سعودی در عراق را برای ابلاغ اعتراض رسمی به اظهارات مداخله جویانه وی احضار کرد. وزارت خارجه عراق اظهارات سفیر سعودی در عراق را نادرست، دخالت در امور داخلی عراق و ناقض اختیارات سفیر و معاهدات دیپلماتیک برشمرد.

لازم به ذکر است که «ثامر السبهان» روز شنبه در گفتگو با شبکه سومریه عراق مدعی شد که مخالفت کردها و اهالی استان الانبار با ورود نیروهای مردمی به مناطقشان نشان دهنده عدم مقبولیت این نیروها نزد جامعه عراق است.

این اظهارات مداخله جویانه سفیر سعودی در عراق واکنش گروه های مردمی عراق را به همراه داشت. نیروهای مردمی عراق ضمن محکوم کردن اظهارات السبهان خواهان اخراج وی از این کشور شدند.

منبع: مهر

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید