Performancing Metrics

بدهی ۵هزار میلیارد تومانی یک خودروساز | اتاق خبر
کد خبر: 311829
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 14:49
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس این سازمان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده گفت: از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب سهام عدالت و ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب رددیون بوده که هیچ یک خصوصی سازی تلقی نمی شوند.

اتاق خبر: پوری حسینی در ششمین جشنواره ملی مدیریت مالی ایران گفت: از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 و طی 14 سال گذشته، بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان سهم و دارایی دولت واگذار شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: از این میزان واگذاری حدود 30 هزار میلیارد تومان در قالب سهام عدالت و حدود 30 هزار میلیارد تومان در قالب رددیون دولت به دستگاههای طلبکار واگذار شده است که هیچ یک خصوصی سازی تلقی نمی شوند.
وی ادامه داد: از 80 هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز حدود 60 درصد از واگذاریها به نهادهای عمومی و شبه دولتی واگذار شده است و در مجموع این گونه می توان گفت که در 14 سال گذشته بین 15 تا 20 میلیارد دلار از تصدی دولت کاسته شده و به بخش خصوصی رسیده است.
وی با بیان این که چرا کشوری مانند ایران با پتانسیل و منابع طبیعی سرشار اقتصاد قوی ندارد گفت: واقعیت تلخ این است که متاسفانه دولتها بیش از اندازه در اقتصاد پیشروی کرده اند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: اقتصاد دولتی مضرات زیادی به همراه دارد؛ به عنوان مثال یکی از متقاضیان سرخابی ها که زیرمجموعه خودرویی ها هستند بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی داشت.
پوری حسینی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی بهره وری در اقتصاد کشور گم است و تنها راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور خصوصی سازی و سپردن امور به مردم است.
وی با اشاره به این که از 1100 شرکت حاضر در لیست سازمان خصوصی سازی در 14 سال گذشته تنها 550 شرکت واگذار شده اند تصریح کرد: در شرایط کنونی روی هر شرکتی برای واگذاری دست می گذاریم با مقاومتهای شدیدی از سوی دستگاهها مواجه هستیم که امیدواریم با عزم دولتمردان این واقعیت تلخ به اتفاقی شیرین تبدیل شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید