Performancing Metrics

اجبار پناه جویان در ولز انگلستان به بستن دست بندهای رنگین | اتاق خبر
کد خبر: 311856
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 12:19
منابع انگلیسی روز دوشنبه فاش ساختند که متقاضیان پناهندگی در شهر کاردیف ولز مجبور به بستن دست بندهای رنگی شده اند که این مساله یادآور رسوایی قرمزرنگ بودن درب خانه های پناه جویان در شهر 'میدلزبورو ' انگلیس است.

 

 

به گزارش اتاق خبر، روزنامه گاردین در گزارشی عنوان کرد: متقاضیان پناهندگی در شهر کاردیف مرکز ولز مجبور به بستن این دستبندها رنگی هستند تا مشخص شوند که آنها پناهجو هستند.
این روزنامه نوشت: به پناه جویانی که در مسکن های شرکت 'کلراسپیرینگ ردی' که طرف قرارداد وزارت کشور انگلیس هست، اقامت دارند، گفته شده است که بایستی ازاین دست بندها که به رنگ های نقره ای، قرمز و آبی هستند، در تمام مدت استفاده کنند.
گاردین افزود: اگر پناهجویان از این دست بندها استفاده نکنند نمی توانند از غذا مجانی استفاده کنند و این در حالی است که این افراد در دوره ای که وضعیت پناهندگی آنها بررسی می شود نمی توانند شغلی و یا درآمدی داشته باشند.
این روزنامه بابیان اینکه این حرکت سبب خشم جامعه پناه جویان در ولز شده است، اضافه کرد: 'اریک نگل' 36 ساله به گاردین گفته است بعد از ورود به انگلیس به مدت یک ماه در مسکن های یاد شده اقامت داشته و به او گفته شده بود که بایستی از این دست بندها در تمام مدت استفاده کند.
گاردین افزود: اریک نگل می گوید: من از پوشیدن این دست بندها متنفر بودم و برخی اوقات که از آن استفاده نمی کردم سبب می شد که نتوانم به غذا دسترسی پیدا کنم.
این روزنامه نوشت: این پناه جو می گوید اگر از پوشیدن این دست بندها امتناع می کردیم به ما گفته می شد که این مساله را به وزارت کشور انگلیس گزارش خواهند کرد.
روزنامه گاردین افزود: متقاضیان پناهندگی در انگلستان اجازه ندارند که کار و یا ادعای کمک های اجتماعی کنند و برخی از آنها تنها مبلغ کمی پول یا یک کارت خرید از فروشگاه تحت عنوان 'ازور' دریافت می کنند.
به نوشته این روزنامه، متقاضیان پناهندگی تازه وارد در مکان هایی که توسط وزارت کشور انگلیس تعیین شده اند اسکان داده می شوند و آنها نه تنها پول بلکه کارت های خرید نیز دریافت نمی کنند و تنها در محل اقامت شان در روز سه وعده غذایی می توانند بگیرند.
گاردین افزود: 'مقداد عبدین' 24 ساله و فعال حقوق بشر از سودان در اواخر سال گذشته میلادی به مدت سه ماه در یکی از این مکان ها به نام ' خانه لینکس' بسر برده است و در حال حاضر نیز در یکی دیگر از این مکان ها در شهر کاردیف اسکان داده شده و منتظر پاسخ به درخواست پناهندگی اش هست.
این روزنامه نوشت: 'مقداد عبدین' می گوید: این دست بندها به روشنی یک حرکتی تبعیض آمیز است. در صورت عدم بستن آنها غذایی هم در کار نخواهد بود و ما احساس می کنیم که انسان های درجه دوم به حساب می آییم.'
گاردین با اشاره به اعتراض فعالان مدنی و حامیان پناه جویان به این دست بندها نوشت: 'چلوی مارونگ ' یک فعال مدنی مدافع پناه جویان در کاردیف می گوید: ما نگرانی خود را از این دست بندها به وزارت کشور انگلیس و شرکت 'کلراسپیرینگ ردی' در میان گذاشته ایم اما تاکنون اقدامی صورت نداده اند.
این روزنامه افزود: شرکت 'کلر اسپیرینگ ردی ' این دست بندها را مرتبط با افزایش شمار پناه جویان در ماه های اخیر می داند اما وزارت کشور انگلیس تاکنون در این خصوص هیچ توضیحی نداده است.
روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی در مورد دست بندهای رنگی نوشت: این پدیده جدید سبب شده است که وزارت کشور انگلیس تحت فشار قرار گیرد .
دیلی میل افزود: متقاضیان پناهندگی در مرکز ولز در صورت عدم استفاده از این دستبندهای رنگی از غذا محروم خواهند شد و کسانی که از این دستبندها استفاده می کنند می گویند که آنها به راحتی مورد هدف اذیت و آزار قرار می گیرند.
این روزنامه نوشت: این مساله یادآور رسوایی قرمزرنگ بودن درب خانه های پناه جویان در میدلزبورو در شمال انگلیس است.
پیشتر منابع انگلیسی از جمله روزنامه تایمز گزارش داده بودند که درب های بیشتر خانه هایی که دولت انگلیس در شهر میدلزبورو در اختیار پناه جویان قرار داده، قرمز رنگ هستند.
این منابع با بیان اینکه این پدیده به تبعیض های اجتماعی علیه پناه جویان خارجی دامن می زند، عنوان کردند که در هفته های اخیر افراد تندرو در شهر میدلزبورو به خانه های چندین تن از پناه جویان که درب قرمزرنگ دارند حمله کرده اند.
روزنامه تایمز نوشته بود: یک مقام سابق محلی عنوان کرده انتخاب رنگ قرمز برای این گونه خانه ها در مناطق چون میدلزبورو ( واقع در 400 کیلومتری شمال لندن)، به ستاره های زردی که در دوران آلمان نازی یهودیان بایستی بر سینه های خود نصب می کردند، شبیه هستند.
تایمز افزود: پناه جویان ساکن در شماری از این خانه ها در میلدزبورو می گویند که درب های قرمز این خانه ها یک هدف آسان برای حملات و حوادث نژادپرستانه به شمار می آید.
این روزنامه افزود: به گفته پناهجویان از جمله این حوادث، پرتاب سنگ و تخم مرغ به شیشه های خانه ها و مالیدن مدفون سگ به درب خانه های آنها بوده است و برخی اوقات نماد جبهه ملی ( یک گروه نژادپرستی انگلیسی) نیز بر جلو این خانه ها و یا درب های آنها حک شده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید