Performancing Metrics

توصیه‌های سفیر ایران در مسکو به تجار ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 311913
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 19:11
هیات تجاری اعزامی سازمان توسعه تجارت ایران به روسیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر کشورمان در مسکو دیدار کردند .

اتاق خبر: در این دیدار مهدی سنایی خاطرنشان کرد: روابط دو کشور به سرعت در حال توسعه است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: درحال حاضر دیالوگ ویژه ای مابین روسای جمهوری دو کشور برقرار شده است. در تاریخ روابط دو کشور چنین حجمی از تبادل هیاتها بی سابقه بوده است. فقط ماه گذشته چند هیات بسیار بزرگ از روسیه به ایران سفرداشتند. هم اینک اسنادی مانند اعطاء خط اعتباری امضا شد. همچنین مجوزهای صادرات محصولات کشاورزی ، محصولات آبزی و لبنی ایران به روسیه اخذ شده است .مشکل بانکی هم اینک به مقدار زیادی تسهیل شده و با لغو تحریمها امیدواریم به صورت صد در صد حل شود.

سنایی در مورد تعرفه ها نیز این طور توضیح داد که با افزایش صادرات محصولات غذایی ایران امیدواریم که به زودی مسئله استفاده از کریدور سبز برای کالاهای ایرانی عملی شود . هفته گذشته با مشکلاتی که برای 365 کامیون حاوی محصولات غذایی ایرانی در مرز روسیه به وقوع پیوست و سفارت توانست با مساعدت های خود با داخل کشور و روسیه این مشکل را حل کند و الان مسئله استفاده محصولات ایران از کریدور سبز مطرح است . در زمینه کاهش تعرفه ها هم به دنبال استفاده از مزایای اتحادیه گمرکی اوراسیا هستیم. روسیه در شرایط فعلی هم جزء 10 اقتصاد برتر دنیاست. برای کار در روسیه باید کار بزرگ و برنامه دراز مدت داشته و با قواعد روسیه کار کنید . کار با سرمایه خرد و اقدام با شتاب در بازار روسیه موفقیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سفارت ایران در مسکو برای پیشبرد مسائل اقتصادی و حل آن وقت زیادی گذاشته است که نمونه آن حل بندر سالیانکا است. همچنین پیشرفت در بحث تعرفه ها در سایه تلاشها و مذاکرات سازمان توسعه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود.

در پایان سفیر کشورمان توصیه کرد که بهتر است هدف تجار ایرانی به منطقه قفقاز روسیه معطوف شود زیرا مسافت آن تا ایران 1000 کیلومتر است در حالیکه مسافت ایران تا مسکو 3000 کیلومتر است و بهترین و سودمند ترین بخش برای تجارت قسمتهای جنوب روسیه ، آستراخان و ناحیه ولگا و... است .

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید