Performancing Metrics

خرید 1000 واگن برای 5 سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 311923
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 19:38
مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا با بیان اینکه طی 5 سال آینده باید 1000 واگن مسافری جدید به ناوگان رجا اضافه شود، گفت: زیان انباشته رجا در حال حاضر چیزی حدود 500 میلیارد تومان است.

اتاق خبر: سیدحسن موسوی‌نژاد با بیان اینکه خرید و تامین ناوگان موردنیاز در شرایط لغو تحریم ها روان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، اظهار داشت: طی 5 سال آینده باید 1000 واگن جدید خریداری شود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی ادامه داد: تامین این تعداد واگن علاوه بر مذاکراه و عقد قرارداد با تولیدکننده‌های داخلی نیاز به مذاکره  با شرکت‌های خارجی دارد و بهترین راهکار خرید در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت‌های فاینانس است.  

مدیرعامل رجا با بیان اینکه تجربه خرید واگن از طریق فاینانس را قبل از تحریم‌ها هم داشتیم، گفت: 10 سال است که هیچ ناوگان نو و جدیدی خریداری نشده و قطعا برای ناوگان نو در شرایط جدید باید از طریق فاینانس اقدام کرد چراکه شرکت‌ها با وجود تنگناهای شدید مالی، نیاز فوری به نوسازی و کاهش سن ناوگان خود دارند.

موسوی نژاد با بیان اینکه تامین ناوگان موردنیاز از شرکت‌های خارجی نباید موجب نگرانی تولیدکننده‌های داخلی باشد، گفت: به طور قطع تولیدکنندگان توان تولید این تعداد سفارشات را ندارند و آن بخشی به شرکت‌های خارجی سفارش داده می‌شود که تامین آن از توان داخلی‌ها خارج است.  

وی افزود: از سوی دیگر حتما تولیدکنندگان داخلی هم بخش عمده‌ای از مواد اولیه را از خارج کشور تامین می‌کنند و آنها هم از لغو تحریم‌ها سود خواهند برد و از رونقی که در این صنعت به وجود می‌آید، تولیدکنندگان داخلی هم سهم خواهند داشت.

مدیرعامل رجا با اشاره به رقم زیان انباشته این شرکت گفت: زیان انباشته رجا نسبت به سرمایه واقعی عدد قابل توجه نیست و تقریبا 20 درصد از سرمایه واقعی شرکت برآورد شده و در حال حاضر  سرمایه واقعی رجا دو هزار 500 میلیارد تومان است که زیان انباشته شرکت هم چیزی حدود 500 میلیارد تومان محاسبه شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید