Performancing Metrics

کدام خبر امروز بورس بازان را به صف کرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 312005
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 05:29
صدای اقتصاد نوشت: بورس تهران در معاملات امروز خود همزمان با سفر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی، رکورد جدیدی ثبت کرد و با صف های میلیونی خرید به کار خود پایان داد.

اتاق خبر - بورس تهران در معاملات امروز و همزمان با سفر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی و احتمال انعقد قراردادهای جدید، رونق خود را دو چندان کرد و با اقبال سهامداران به اکثر گروه ها مواجه شد.

به این ترتیب با وقوع این خبر در معاملات امروز، حرکت صعودی بورس تهران شدت گرفت و اکثر گروه های بورسی به خصوص شرکتهای خودرویی، معدنی و فولادی با افزایش قیمت و تقاضای میلیونی مواجه شدند و بر این اساس بورس تهران با رکودرشکنی های جدید خود در معاملات امروز شگفتی ساز شد.

هجوم خریداران برای خرید سهام شرکتها و اقبال به گروه های مختلف موجب شد تا شاخص بورس تهران در رکورد شکنی جدید خود 1117 واحد رشد کرد و از کانال 67 هزار واحد به مرز کانال 69 هزار واحدی پرتاب شد.

در بازار امروز شرکتهای تاپیکو، غدیر، فولاد مبارکه، مپنا، ملی مس، سرمایه گذاری امید، مخابرات، گل گهر، پتروشیمی پردیس، چادرملو و صندوق بازنشستگیتاثیر 100 تا 40 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز در کنار مثبت شدن گروه های مختلفی همچون معدنی و فولادی که تا کنون از رشد بورس بی نصیب بودند، شرکتهای بانکی بر خلاف روز گذشته مورد بی توجهی بازار قرار گرفتند و و منفی شدند به طوری که بانکهای ملت، صادرات، پاسارگاد، بانک انصار، تجارت و سینا تاثیر منفی روی شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز به دلیل حاکم شدن جو مثبت تعداد صف های میلیونی افزایش پیدا کرد به طوری که ایران ترانسفو، کارت اعتباری کیش، مپنا، دارویی تامین و توسعه معادن و فلزات از شرکتهای پر متقاضی خرید بودند و از سوی دیگر فولاد امیرکبیر کاشان، و ارتباطات سیار از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

با افزایش مشارت سهامداران حقیقی در بورس تهران و رشد قیمت ها، حجم وا رزش معاملات نیز رشد چشمگیری پیدا کرد به طوری که در مجموع بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 452 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به بیش از 290 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

بر این اساس روند صعودی بورس تهران که بعد از اجرایی شدن برجام آغاز شده است موجب شد تا نقدینگی جدیدی وارد بورس تهران شده و توجه سرمایه گذاران از سایر بازارها به سمت بازار سرمایه جلب شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید