Performancing Metrics

فرگوسن در فوتبال آسیا مسئولیت می گیرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 312030
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1394 - 22:34
تسنیم نوشت: رئیس کنونی AFC در صورت انتخاب به عنوان رئیس جدید فیفا، شغل‌هایی برای سرمربی پیشین شیاطین سرخ و مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر دارد.

اتاق خبر - شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه بحرینی، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) می‌گوید اگر ماه آینده در انتخابات ریاست فیفا بتواند پیروز این رقابت انتخاباتی و رئیس فیفا شود، ریچارد اسکادامور، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس را به‌عنوان دبیرکل این نهاد منصوب خواهد کرد. او همچنین گفت که می‌خواهد سرالکس فرگوسن، سرمربی پیشین و اسطوره‌ای منچستریونایتد را به‌عنوان مشاور خود در بالاترین نهاد فوتبالی جهان انتخاب کند.


شیخ سلمان در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» گفت: ریچارد اسکادامور هنوز هم در لیگ برتر انگلیس دست به کارهای فوق‌العاده‌ای می‌زند و در نهایت اگر من به عنوان رئیس فیفا انتخاب شدم، باید فردی را که آماده گرفتن پست دبیرکلی و قبول مسئولیت آن است، انتخاب کنم.
پس از رو شدن رسوایی گسترده اداری و مالی اعضای ارشد فیفا در ماه مِی 2015 (اردیبهشت 94) و بازداشت شماری از آنها برای تحقیقات بیشتر در نهایت سپ بلاتر، رئیس این نهاد هم به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. تحقیقات دادستانی سوئیس و مقامات قضایی آمریکا در مورد فسادهای اخیر فیفا همچنان ادامه دارد، به طوری که دپارتمان عدالت آمریکا تا کنون 41 عضو فعلی یا پیشین فیفا را به دلیل دریافت رشوه و سوءمدیریت متهم دانسته است و زیرنظر دارد.
رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» در پاسخ به این پرسش «آیا احتمال دارد اسکادامور و فرگوسن در هیئت مشاوره شما قرار بگیرند؟»، اظهار داشت: قطعاً، آنها تجربه و شخصیت فوق‌العاده‌ای دارند و همه به این دو و کارهایی که کرده‌اند، احترام می‌گزارند. در سرتاسر دنیا هم افرادی هستند که اطمینان دارم، می‌توانند در فیفا مشارکت داشته باشند.
شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه 49 ساله (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) به همراه شاهزاده علی‌‌ بن‌حسین 39 ساله (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، جانی اینفانتینو 45 ساله (دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا)، موسیما گابریل «توکیو» 62 ساله (تاجر اهل آفریقای جنوبی)، ژروم شامپاینه 57 (عضو پیشین فیفا) پنج کاندیدایی هستند که برای تکیه بر مسند ریاست فیفا با هم رقابت دارند.
قرار است انتخابات ریاست فیفا در تاریخ 26 فوریه 2016 (7 اسفند 94) در شهر زوریخ سوئیس با حضور 209 اتحادیه عضو فیفا برگزار شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید