Performancing Metrics

بازتاب سفر روحانی به اروپا در رسانه های صربستان | اتاق خبر
کد خبر: 312106
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 12:52
رسانه خبری صربستان روز دوشنبه به سفر چهار روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه اشاره کردند و این سفر را اولین سفر یک رئیس جمهوری ایران به اروپا پس از حدود دو دهه گذشته نام بردند.

به گزارش اتاق خبر، تانیوگ خبرگزاری رسمی صربستان از منابع خبری خود گزارش داد که رئیس جمهوری ایران سفر 4 روزه ای را پس از توافق نامه تاریخی هسته ای و لغو تحریم های بین المللی با سفر به ایتالیا شروع کرد و سپس به فرانسه سفر می کند.

تانیوگ نوشت: این سفر برای ماه نوامبر سال گذشته برنامه ریزی شده بود که به دلیل حملات تروریستی در پاریس به تعویق افتاد.
خبرگزاری صربستان افزود: روحانی ابتدا در ایتالیا با 'سرجیو ماتارلا' رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و امشب نیز با 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
بنا به این گزارش، رئیس جمهوری ایران با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز دیدار خواهد کرد.
این خبرگزاری نوشت: روحانی در طی سفر خود به فرانسه با فراسوا اولاند همتای فرانسه ای خود دیدار می کند.
تانیوگ نیز نوشت که اروپا بزرگترین شریک تجاری ایران قبل از اعمال تحریم بوده و انتظار می رود در این دیدارها که در بالاترین سطح صورت می گیرد، توافق های قابل توجهی صورت بگیرد.
خبرگزاری خصوصی بتا و همچنین رادیو تلویزیون خصوصی ب 92 صربستان نیز به نقل از منابع خبری خود سفر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا را انعکاس دادند.
ایتالیا پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران با هفت میلیارد دلار مبادلات نخستین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا بود، اکنون این کشور امیدوار است مقام گذشته خود را در بازار ایران احیا کند.
در حال حاضر مبادلات اقتصادی ایتالیا و کشورمان به یک میلیارد و 700 میلیون یورو از جمله یک میلیارد و 200 میلیون یورو صادرات فرآورده های ایتالیایی به ایران بالغ می شود و حدود 68 درصد صادرات به ایران را ماشین آلات صنعتی و فرآورده های شیمیایی تشکیل می دهد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید