Performancing Metrics

نسل بعدی آیفون‌ها مجهز به لای-‌فای است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 312173
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 13:27
ایسنا نوشت: لای-فای متعلق به آینده است و نسل بعدی آیفون‌ها ممکن است این فناوری را به همراه داشته باشد.

اتاق خبر - اخیرا برنامه‌ای در سیستم عامل iOS یافت شده که نشان می‌دهد که مدل‌های بعدی آیفون می‌توانند دارای فناوری لای-فای باشند که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و 100 برابر سریع‌تر از ارتباط وای‌-فای استاندارد است. برای کسانی که با لای‌-فای آشنا نیستند، باید گفت که فناوری انتقال داده با استفاده از نور است.

شرکت اپل در سیستم عامل iOS سرنخ‌هایی را یافته است که نشان می‌دهد که مدل‌های بعدی آیفون می‌تواند در صدر حرکت از وای‌-فای به لای-فای باشد. از آنجایی که داده‌ها با استفاده از جریان‌ محرک نور با سرعت بسیار بالایی منتقل می‌شود، این فناوری‌ می‌تواند در آینده جایگزین وای-فای شود. اقدام اپل برای معرفی این فناوری بحث‌برانگیز است، زیرا جایگزینی لای-فای می‌تواند به عنوان مزیتی تکان‌دهنده سودمند واقع شود.

در شرایط آزمایشگاهی، محققان قادر بودند سرعت لای-فای را تا 224 گیگابایت در ثانیه برسانند که به قدری سریع است که می‌توان در مدت زمان کمتر از دو ثانیه یک فیلم اچ‌دی را با آن دانلود کرد. با لای‌-فای، همان لامپی که اتاق شما را روشن می‌کند می‌تواند برای انتقال داده به تلفن همراه شما مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا لای-فای از نور مرئی استفاده می‌کند. هرچند این نور مرئی می‌تواند به حدی کاهش یابد که ممکن است برای کاربران نامحسوس و همچنان مشغول حمل و انتقال اطلاعات باشد.

البته انتظار نداشته باشید که لای-فای برای آیفون 7 قابل استفاده باشد، زیرا این فناوری هنوز در حال آزمایش است؛ اما این برنامه می‌تواند برای سیستم عامل مدل iOS 9.1 مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید