Performancing Metrics

آمریکا مذاکره درباره پرواز مستقیم با تهران را تکذیب کرد | اتاق خبر
کد خبر: 312364
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 20:32
واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی وزارت خارجه امریکا مذاکره با ایران را برای برقراری پرواز مستقیم تکذیب کرد.

اتاق خبر - مذاکره آمریکا و ایران برای برقراری پرواز مستقیم تکذیب شده است. پایگاه اینترنتی فارن پالسی وزارت امور خارجه آمریکا  گزارش های انتشار یافته را درباره مذاکرات تهران و واشنگتن در خصوص برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور رد کرد.


به موجب این گزارش روز شنبه گزارش هایی در رسانه های ایران منتشر شد مبنی بر اینکه تهران و واشنگتن برای برقراری پروازهای مستقیم تجاری میان دوکشور سرگرم گفتگو هستند.
با این همه دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته ضمن تکذیب برگزاری چنین مذاکراتی با ایران ، احتمال گشایش خط مستقیم مسافرت های هوایی را میان ایران و آمریکا در آینده نزدیک منتفی دانست.
سم وربرگ Sam Werberg سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد :‌«‌ این موضوعی نیست که  فعلا در دست بررسی قرار داشته باشد، برخی از مسائل مانند مقررات و قوانین و چیزهای دیگر وجود دارند که در شرایط کنونی مانع از برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و آمریکا می شوند. »
وی افزود :‌« ما از اینکه هیچ یک از مقامات دولت آمریکا ، در چنین گفتگوهایی با ایران دخالت و مشارکت داشته باشند ، اطلاعی نداریم. »‌
پیشتر خبرگزاری تسنیم اعلام کرده بود عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس هوا فضا گفته بود مذاکره با آمریکا درباره برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور در جریان است. این گزارش همچنین از سوی فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت ایران ایر تایید شده بود.
روز دوشنبه مقامات شرکت ایرباس اعلام کردند باب مذاکره را با ایران در خصوص فروش احتمالی بیش از یکصد فروند هواپیما به این کشور گشوده اند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید