Performancing Metrics

با این صندلی پوشیدنی هر جا که می‌خواهید بنشینید! | اتاق خبر
کد خبر: 312413
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 12:28
برای همه ما پیش‌آمده است که در شرایطی باشیم که آرزو کنیم که یک صندلی برای نشستن وجود داشته باشد ولی مسلما هیچ‌کدام از ما به این موضوع فکر نکرده بودیم که شاید روزی بتوانیم صندلی خود را بپوشیم!

اتاق خبر - با این حال شغل‌هایی وجود دارند که برای آن‌ها نشستن در طول روز بسیار دشوارتر از دیگران است زیرا در تمامی مدت کارکنان باید سرپا بایستند و شرایط استفاده از صندلی را نیز ندارند. نمونه بارز چنین مشاغلی را می‌توان آشپزی دانست. به‌این‌ترتیب داشتن یک صندلی پوشیدنی می‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد.

ITRESAN-11-1394 (21)-5ITRESAN-11-1394 (21)-6علی‌رغم تمامی این موارد باید گفت که به تازگی فناوری پوشیدنی ویژه‌ای که در حقیقت یک صندلی پوشیدنی است، توسط دانشمندان ژاپنی اختراع شده است. این صندلی پوشیدنی، Archelis نام دارد که در زبان ژاپنی به معنی صندلی قابل‌حمل است. به نظر می‌رسد که این صندلی در تابستان سال جاری میلادی آماده عرضه در بازار مصرف باشد. با توجه به این‌که شرایط کاری و محیط‌های صنعتی امروزی به دنبال راهکارهایی هستند که کارمندان و کارگران خود را از نشستن بازدارند، این صندلی پوشیدنی می‌تواند دقیقا فلسفه‌ای متفاوت با این موضوع را به اجرا دربیاورد و به این افراد اجازه بدهد تا در هر شرایطی بتوانند به‌طور راحت، بنشینند.

ITRESAN-11-1394 (21)-3البته این صندلی پوشیدنی بیشتر شبیه به یک استخوان‌بندی اضافه است و به‌هیچ‌عنوان مثل طرح‌های مفهومی ارایه شده در این زمینه نیست که مانند یک کوله‌پشتی، جمع شده و بازشوند. این صندلی ویژه به دور پای شما می‌پیچد و به کمک استخوان‌بندی و مقاومت مفصل شما می‌آید تا بتوانید هرگاه که نیاز بود، به‌خوبی وزن بدن را در وضعیتی مشابه نشستن تحمل کنید.

ITRESAN-11-1394 (21)ITRESAN-11-1394 (21)-2طراحی Archelis بر عهده یک شرکت موجود در یوکوهاما بوده است که Nitto نام داشته و با همکاری با مرکز مهندسی پزشکی فرانتیر (Frontier Medical Engineering) که از توابع دانشگاه چیبا (Chiba University) محسوب می‌شود، مرکز طراحی هیروکائی نیشیمورا (Hiroaki Nishimura) و درنهایت، صنایع پلیمر کشور ژاپن، طراحی و ساخته شده است. هدف اصلی از طراحی Archelis این است که بتوان با آن به نیروهای فعال در صنایع پزشکی کمک کرد تا بتوانند در میان انجام فعالیت‌های درمانی، حتی در لحظات کوتاه‌مدت به‌دست‌آمده نیز استراحت کنند.

منبع: آی تی رسان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید