Performancing Metrics

جمهوریخواهان آمریکا برای بشریت خطری جدی بشمار می روند | اتاق خبر
کد خبر: 312502
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 13:39
چامسکی:
«نوام چامسکی» متفکر برجسته آمریکایی رویکردهای سیاسی حزب جمهوریخواه این کشور را انحراف کامل از مسیر سیاست های پارلمانی دانست و تصریح کرد که پیروزی این حزب در انتخابات آمریکا عواقب هولناکی را در پی خواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر ،چامسکی کنشگر سیاسی آمریکایی در گفت وگو با نشریه هافینگتن پست با انتقاد شدید از اظهارات و موضع گیری های نامزدهای جمهوریخواه در رقابت های انتخاباتی آمریکا، گفت: حزب جمهوریخواه امروزه از مسیر اصلی خود منحرف شده است.
به گفته وی، این حزب هم اکنون به چیزی تبدیل شده است که توماس مان و نورمن اورنستین تحلیلگران برجسته سیاسی آن را یک تمرد افراط گرایانه توصیف کرده و رفتار و موضع گیریهای آن ها را پشت کردن کامل به سیاست های پارلمانی خوانده اند.
این تحلیلگر برجسته سیاسی در ادامه با اشاره به موضع گیری هایی از قبیل مخالفت جمهوریخواهان با تدابیر مقابله با تغییرات اقلیمی تصریح کرد که این حزب عملا به خطری جدی برای بقای بشریت تبدیل شده است.
چامسکی در گفت وگوی دیگری با نشریه الجزیره انگلیسی به صراحت حزب جمهوریخواه آمریکا را به تلاش برای نابود کردن جهان متهم کرد و گفت: سیاست هایی که این حزب دنبال می کند رسما در خدمت ثروت ها و قدرت های انحصاری است .
وی در ادامه با بیان این که آمریکا عملا به یک نظام تک حزبی –یعنی حزب تجارت- همراه با شعباتی بنام جمهوریخواه و دموکرات تبدیل شده، گفت این شعبات تفاوت های ناچیزی با یکدیگر دارند و از رای دهندگان آمریکایی خواست تا با هوشیاری مبتنی بر یک استراتژی مشخص به نامزدهای این دوره رای بدهند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید