Performancing Metrics

مجلس به دنبال اصلاح مدیریت منابع آب است | اتاق خبر
کد خبر: 312546
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 18:42
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تلاش می کنیم ماحصل مصوبات مجلس برای برنامه ششم هم به اصلاح روند موجود در مدیریت منابع آبی بینجامد و هم بخش مدیریت مصرف را در جهت اصلاح، مورد توجه قرار دهد.

اتاق خبر: ابراهیم کارخانه ای اظهار داشت: نقش خشکسالی و تغییرات اقلیم در بروز مشکلات آبی کشور نقش پررنگی است اما نمی توان نقش عدم مدیریت صحیح منابع آبی و عدم مدیریت صحیح مصرف را در نظر نگرفت.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: با وجود تمامی تلاشهایی که شده و موفقیت هایی که در استحصال و تخصیص بهینه منابع آبی در برخی نقاط کشور داشته ایم؛ اما در مجموع در طی دهه ها و سالهای اخیر نتوانسته ایم مدیریت بهینه ای روی منابع آبی کشور داشته باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه "یکی از مهمترین اقدامات دولت در برنامه ششم توسعه اصلاح مدیریت منابع آبی است"، گفت: مجلس به دنبال اصلاح مدیریت منابع آبی است و تاکنون هم با تعامل مجلس و دولت گامهای موثری در این زمینه برداشته شده که آغاز اجرای طرح 20 ساله احیای منابع زیرزمینی آب از نمونه طرحهای مهم و موثر در این بخش است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم در جلسات مشترکی که با مسئولان دولتی در بخش های مختلف داریم، نسبت به شناسایی و رفع هر چه سریعتر خلأهای قانونی در بخش مدیریت منابع آب اقدام کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر اشکالات متعددی که در بخش مدیریت بهینه منابع آبی داشته ایم، در بخش مدیریت مصرف هم نتوانسته ایم مدیریت بهینه را اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همیشه آب را بدون آینده نگری مصرف کرده ایم و این رویه مصرف را تا امروز نتوانسته ایم به صورت جامع اصلاح کنیم.

کارخانه ای افزود: طرح هایی برای اصلاح روند مصرف آب در طی برنامه ششم توسعه از سوی دولت مطرح شده و در مجلس نیز جلساتی در این خصوص داشته ایم که تلاش می کنیم ماحصل مصوبات مجلس برای برنامه ششم هم به اصلاح روند موجود در مدیریت منابع آبی بینجامد و هم بخش مدیریت مصرف را در جهت اصلاح، مورد توجه قرار دهد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید