Performancing Metrics

استقبال از «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»/ مدیری که سالن را ترک کرد +تصاوير | اتاق خبر
کد خبر: 312709
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 10:07
در ششمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» در سالن اصلی تئاتر شهر مورد استقبال قرار گرفت و یکی از مدیران بخش‌های جشنواره به دلیل نداشتن صندلی سالن را ترک کرد.

شب گذشته سه‌شنبه ۶ بهمن ماه در ششمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر ۶ نمایش خیابانی و ۱۰ نمایش صحنه ای اجرا شدند.

به گزارش اتاق خبر، نمایش های خیابانی «سونامی جوراب» از سقز، «پروانگی» از تهران، «وقت گل نی» از سقز، و «ژست» از تهران آثار خیابانی بودند که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محوطه باز تئاتر شهر اجرا شدند. همچنین نمایش «بودن یا نبودن در میدان جنگ» از دهلران در باغ هنر و «خانه» از اراک در محوطه برج میلاد هر دو ساعت ۱۷ اجرا شدند.

در بخش صحنه ای نمایش های «ازدواج آقای می سی سی پی» به کارگردانی احسان فلاحت پیشه در تالار اصلی، «تکه های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهارسو، «خانم» امیرحسین طاهری در تالار سایه، «صبح بخیر» سیروس همتی در تالار قشقایی، «هیولاها» لارنت فرانی از فرانسه در تالار هنر، «یک زندگی بهتر» محمدرضا مرتضوی در تالار مولوی، «اودیسه» آرش دادگر در تالار حافظ، «تاریکی» عبدالله برجسته در سالن استاد سمندریان، «توران» فریار حسینی در تماشاخانه استاد انتظامی و «زخمه» مهیار هزار جریبی در تماشاخانه سرو میزبان علاقه مندان به تئاتر بودند.

شب گذشته حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران به دیدن نمایش «تکه های سنگین سرب» که در تالار چهارسو به صحنه می رفت، نشستند. نمایش «تكه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و كارگردانی ایوب آقاخانی و بازی پیام دهكردی و عارفه لک شهریور و مهرماه در تالار چهارسو به اجرای عمومی رفته بود. این اثر نمایشی به بخش هایی از زندگی و شخصیت شهید مصطفی چمران و آشنایی با همسر لبنانی اش می پردازد.

این اثر نمایشی که شب گذشته با استقبال مخاطبان همراه بود در بخش مسابقه بین الملل جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

«اردواج آقای می سی سی پی» به کارگردانی احسان فلاحت پیشه نمایش دیگری بود که شب گذشته در تئاتر شهر و سالن اصلی این مجموعه به صحنه رفت و با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود. در زمان اجرای اول این اثر نمایشی ظرفیت سالن اصلی در بالکن و طبقه پایین کاملا پر بود و حتی تعدادی از مخاطبان در بالکن سالن اصلی به صورت ایستاده و با نشستن روی پله ها به دیدن این اثر نمایشی نشستند.

«ازدواج آقای می سی سی پی» نوشته فردریش دورنمات است و پیش از این در شهریور و مهر در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود. این نمایش که یک کمدی تراژدی است و رگه هایی از گروتسک و کمیک استریپ دارد در فضایی اکسپرسیونیستی در طراحی لباس، فضاسازی و صحنه پردازی به صحنه رفت و از بازی های قابل قبولی برخوردار بود.

محمدصادق ملک، آرش (علی) فلاحت پیشه، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، آرزو نبوت، پژمان عبدی، فرانک جلیلی بازیگران این نمایش‌ بودند.

نمایش «صبح بخیر» نوشته و کارگردانی سیروس همتی یکی دیگر از آثاری بود که در ششمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت. نمایش «صبح بخیر» درباره فرمانده ای است که شب عملیات در منطقه صفر مرزی صدای آوازی آزارش می دهد. او سربازی را مامور می کند که این صدا را شناسایی و نابود کند. سرباز که خودش عاشق صدایی است که می شنود به سراغ صاحب صدا که زنی مرموز و به نوعی سفیر مرگ است، می رود و در ادامه به جای کشتن او، زن را به خانه اش دعوت می کند...

این نمایشی فضایی بین واقعیت و خیال داشت به این مفهوم که تا نیمه های نمایش مخاطب با اثری رئالیستی روبرو بود و بعد وارد رئالیسم جادویی می شد.

کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آزیتا نوری وفا، بهار همتی و نگار همتی بازیگران این اثر نمایشی بودند که در دونوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی به صحنه رفت.

یکی از نکات جالب توجه در اجرای اول این نمایش ترک کردن یکی از مدیران بخش های جشنواره قبل از آغاز کار به دلیل اینکه جایگاه VIP برای نشستن وی در نظر گرفته نشده، بود. با وجود اصرار سیروس همتی کارگردان نمایش و دیگر مهمانانی که در سالن حضور داشتند و خالی کردن جای نشستن برای این مدیر، وی حاضر نشد به تماشای نمایش بنشیند و با دلخوری سالن قشقایی را ترک کرد.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید