Performancing Metrics

ایام نوروز فرصتی برای معرفی دامغان | اتاق خبر
کد خبر: 312732
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 04:21
فرماندار دامغان مطرح کرد:
فرماندار دامغان با اشاره جاذبه های تاریخی و گردشگری دیار صددروازه، گفت: مسئولان از ایام نوروز برای معرفی جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان استفاده کنند.

اتاق خبر- فرماندار دامغان با اشاره جاذبه های تاریخی و گردشگری دیار صددروازه، گفت: مسئولان از ایام نوروز برای معرفی جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان استفاده کنند.

علی اصغر مجد شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر دامغان طی سال جاری در محل فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروز و عبور میلیون ها مسافر از این منطقه، اظهار داشت: دامغان با قدمتی هفت هزار ساله آثار تاریخی کم نظیر و متعددی دارد که می تواند به یکی از مقاصد سفر و گردشگری تبدیل شود و نه فقط محلی برای عبور مسافران.

 وی دامغان را دارای جاذبه های متعدد با طبیعتی چهار فصل ذکر کرد و افزود: برای هرچه بهتر ارائه کردن خدمات به مسافران نوروزی ۱۰ کمیته فرعی زیر مجموعه ستاد تسهیلات سفر در شهرستان تشکیل می شود.

رئیس ستاد تسهیلات سفر دامغان تصریح کرد: ارتقاء سطح خدمات نوروزی و زائران بارگاه امام رضا (ع) و معرفی بیش از پیش خطه کهن و تاریخی دامغان از مهم ترین اهداف کمیته های فرعی ستاد تسهیلات سفر شهرستان است.

مجد افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان دامغان با پرهیز از ارائه برنامه های صرفا آماری، بر رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سال های گذشته با بهره گیری از همه توانمندی و تجهیزات بهره ببرند.

وی اضافه کرد: سالانه قریب به بیست میلیون مسافر به ویژه زائران مرقد مطهر علی بن موسی الرضا (ع) از دامغان عبور می کنند ودر ایام نوروز نیز بر اساس ارزیابی های انجام شده به جهت موقعیت جغرافیایی شهرستان و واقع شدن آن در تقاطع کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محل عبور و میزبان تعداد قابل توجهی مسافر است.

فرماندار دامغان با تمجید از نحوه خدمات رسانی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد به ویژه مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان در ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران در تعطیلات نوروز ۹۴ خاطر نشان کرد: در این ایام ۴۳ هزار مسافر در مدارس دامغان اسکان داده شدند.

مجد با اشاره به بسیج تمامی امکانات و نیرو های آموزش و پرورش شهرستان دامغان از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین در قالب ستاد اسکان مسافران نوروزی، گفت: در این راستا ۲۵۰ کلاس درس در ۳۱ مدرسه تجهیز و آماده سازی شده بودند.

وی تصریح کرد: از ۴۳ هزار مسافر نوروزی اسکان  یافته در مدارس دامغان ۱۴ هزار نفرفرهنگی و ۲۹ هزار نفر نیز از اقشار دیگر هموطنان عزیز بوده اند.

 رئیس شورای اداری دامغان با تاکید بر اهمیت فعالیت گسترده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری دیگر دستگاه های عضو کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد تسهیلات سفر دامغان در اطلاع رسانی صحیح و گسترده مراکز گردشگری و اقامتی شهری و روستائی، اظهار داشت: دستگاه های درمانی و امدادی شهرستان نیز باید از هم اکنون پیش بینی لازم را برای ظرفیت های فوق برنامه در ایام نوروز داشته باشند.

مجد با ابراز تاسف نسبت به رخ دادن تصادفات متعدد طی ایام تعطیلات نوروز ۹۴ در محور دامغان به  جندق به عنوان بخش مهمی از محور مواصلاتی دامغان به اصفهان و کریدور شمال به جنوب کشور، گفت: دستگاه های  مربوطه باید نگاه ویژه ای نسبت به افزایش، بهبود و معرفی مراکز اقامتی بین راهی در این مسیر به ویژه در منطقه معلمان داشته و از ظرفیت روستاهای این محور به عنوان مقاصد گردشگری و اقامتی نیز بهره ببرند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید