Performancing Metrics

قرارداد ایران با «ایرباس» و «پژو» نهایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 312821
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 11:40
خبرها از نهایی‌شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین‌طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد.

اتاق خبر: شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع‌ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد. گفته می‌شود خرید هواپیماها به‌صورت اجاره به‌شرط تملیک است که کشورمان متعهد می‌شود در مدت ده سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ تعداد این هواپیماها بیش از صد فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

گفته می‌شود انواع هواپیماهای غول‌پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که سه فروند از هواپیماهای A380 غول‌پیکر با 555 صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. همه هواپیماهای تحویلی به ایران نو خواهد بود.

قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای آن کار مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود. در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تأسیس کنند و سی درصد محصولات را صادر کنند و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 آغاز می‌شود که این شرکت جدید 200هزار خودرو در سال تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد چهارصد میلیون یورو مشخص و نهایی شده است. با این شرایط گفته می‌شود هنوز تکلیف قرارداد رنو مشخص نیست و دو طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود.

براساس گفته‌ها موضوع سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش آن در بازار یکی از بزرگترین مشکلات پیش پای رنو است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید