Performancing Metrics

ورود 4 بانک تا پايان شهريور ماه به بورس ؛ ادامه روند صعودي شاخص‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 3129
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1390 - 11:43

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روند صعودي بازار بورس، فرابورس وبورس کالا در سال هاي اخير گفت: يک دليل اين موضوع رشد سودآوري شرکت‌هاي بورس  است و هر چه جلوتر مي رويم وضع بهتر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دكتر علي صالح آبادي افزود: ‌علاوه بر اين موضوع سياست دولت اين بوده که سرمايه‌ها به سمت بازار سرمايه برود و بازارهاي رقيب بازار سرمايه تضعيف شود.

صالح آبادي با اشاره به رونق چشمگير بازار سرمايه افزود: اکنون در بورس اوراق بهادار، شاخص به250 هزار واحد رسيد که ابتداي سال حدود 23 هزار و200 واحد بوده است.

وي افزود: ارزش بورس ايران در يک سال اخير دو برابر شده که جاي رشد بيشتري دارد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش معاملات حدود 11 هزار ميليارد تومان بوده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته ؛همچنین تعداد معاملات تاکنون در مقايسه با مدت مشابه سال قبل80 درصد رشد داشته است.

صالح آبادي گفت:‌ تعداد سهامداران به حدود 4 و نيم ميليون نفر رسيده است که در سال گذشته کمتر از 3 و نيم ميليون نفر بوده است.

وي افزود:‌ در فرابورس 2 هزار و300 ميليارد تومان حجم معاملات است که 120 درصد افزايش يافته است.در بورس کالا 7500   ميليارد تومان حجم معاملات است که رشد قابل توجهي داشته است.

رئيس سازمان بورس با اشاره به بحران اقتصادي غرب گفت: اقتصاد غرب مبتني بر استقراض از ساير کشورهاست که در ساير کشورها از جمله در چين موثر است اما اقتصاد ما متکي بر ظرفيت هاي بومي و توليد است.

صالح آبادي افزود: اقتصاد ما تعامل خوبي با دنيا دارد و به همين دليل اقتصاد ما متاثر از قيمت هاي جهاني است. سال گذشته بازدهي ما 85 درصد بوده و امسال تاکنون حدود 8 درصد بوده است.

صالح آبادي افزود: مردم مي توانند با مراجعه به سايت www.irvex.ir با اعتبار مجازي10 ميليون توماني با قيمت روز از بازار خريد کنند و هر زمان به قيمت واقعي ان را بفروشند.

وي با اشاره به اينکه افرادي که بيشترين امتياز را بياورند جايزه مي گيرند افزود: اين سايت براي آشنايي بيشتر براي ورود به بورس است.

وي  همچنین از خصوصی سازی  شرکت هايي در حوزه نفت، گاز ، نيرو و بانک  خبر داد و گفت تا پایان شهریور ماه 4 بانک دیگر وارد بورس می شوند.

رئيس سازمان بورس افزود:‌ پذيره نويسي بورس انرژي با محوريت برق از طريق فرابورس بزودي انجام مي شود.

صالح آبادي گفت: بيشتر 100 شرکت برتر کشور در بورس حضور دارند و بازار بورس اکنون به عنوان محل تامين منابع مالي شرکت مطرح شده است.

وي افزود: در سال گذشته از محل بورس 26 هزار ميليارد تومان تامين مالي شد و امسال حدود 36 هزار ميليارد تومان هدفگذاري شده است تا تامين منابع مالي از طريق بورس انجام شود.

رئيس سازمان بورس گفت: تا پايان برنامه پنجم متشکل کردن بازار سرمايه انجام مي شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید