Performancing Metrics

برخی در کنگره به دنبال بازنویسی «برجام» هستند | اتاق خبر
کد خبر: 312902
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 23:44
سناتور آمریکایی:
سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه المانیتور به تلاش‌های قانونگذاران آمریکایی برای آنچه به گفته وی «بازنویسی برجام» است، اشاره کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، برخی از قانونگذاران آمریکایی که از سند توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دفاع کرده بودند روز چهارشنبه با منتقدان این توافق به بحث و جدل پرداخته و از آنها خواستند به جای بازنویسی «برجام»، برای تقویت اجرای آن تلاش کنند.

 

به نوشته المانیتور حدود 6 نفر از حامیان برجام روز 27 ژانویه در صحن سنا با اشاره به موفقیت‌های این سند در مهار برنامه هسته‌ای ایران، از منتقدان خواستند برای مستحکم‌تر کردن آن تلاش کنند. 

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در روزهای گذشته از برخی از رفتارهای ایران که به ادعای آنها خشونت‌طلبانه بوده، مانند دستگیری تفنگداران آمریکایی متجاوز به آبهای سرزمینی ایران انتقاد کرده و بر همین اساس، ناکارآمدی برجام را مورد تأکید قرار داده‌اند. 

سناتور «کریس مورفی»، نماینده دموکرات به المانیتور گفت که او و سایر نمایندگان حزب دموکرات «قصد دارند با جمهوری‌خواهانی که می‌خواهند توافق را بازنویسی کنند، مقابله کنند.»

مورفی که دموکرات ارشد سنا است می‌افزاید: «جمهوری‌خواهان همواره می‌خواهند این توافق حول محوری غیر از جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی متمرکز باشد. و من نمی‌خواهم که ما از حالا تا سه سال دیگر دست روی دست هم بگذاریم، توافق هسته‌ای کامل اجرا شده باشد و تفکر مرسوم در میان عموم آمریکا این باشد که توافق به این دلیل ساده که ایران از حزب‌الله حمایت مالی می‌کند، شکست خورده است.»

او معتقد است که برای توافق هسته‌ای باید تبلیغات کرد و دیگران را به حمایت از آن متقاعد کرد. به گفته او، این می‌تواند به دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا هم کمک کند. 

مورفی گفت: «هر چه عموم مردم آمریکا بدانند که این توافق چقدر موفق بوده، کمتر احتمال دارد از کسی حمایت کنند که می‌خواهد آن را نابود کند.اگر ما داستان اجرای موفق آن را نقل نکنیم، استدلال‌هایی که می‌خواهند توافق را نابود کنند، خریداران بیشتری خواهد داشت.»

دیگر نمایندگان حامی برجام، روز چهارشنبه در صحن سنا با برشمردن مفاد توافق هسته‌ای، مانند خوج ذخایر غنی‌سازی اورانیوم، برچیدن سانتریفیوژهای ایران و غیره آن را موفقیتی برای دیپلماسی جهت مهار برنامه هسته‌ای ایران خواندند. 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید