Performancing Metrics

ایران و فرانسه ۲۰ سند همکاری امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 312964
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 08:28
با حضور روحانی و اولاند؛
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه با امضای ۲۰ سند همکاری، راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران – پاریس در دوره پسابرجام گشودند.

اتاق خبر- جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه با امضای ۲۰ سند همکاری، راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران – پاریس در دوره پسابرجام گشودند.

این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند ، عصر پنجشنبه به وقت محلی در کاخ الیزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و فرانسوا اولاند روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه امضا شد.

سند «نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه»  به عنوان نخستین سند به امضای وزیران خارجه ایران و فرانسه رسید، یادداشت تفاهم همکاری‌های مالی میان دو کشور را وزیران اقتصاد و یادداشت تفاهم در حوزه  صنعتی و اقتصادی را وزیران صنعت ایران و فرانسه امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات را وزیران ارتباطات دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز توسط رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر خارجه فرانسه امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری به امضای وزیر خارجه فرانسه و رییس سازمان گردشگری رسید و سند همکاری در زمینه بهداشت و دارو را نیز وزیران بهداشت دو کشور امضا کردند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید