Performancing Metrics

سوق دادن سرمایه‌های خرد مردم به سمت سرمایه های کلان | اتاق خبر
کد خبر: 312974
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 00:42
رئیس اتاق زنجان: لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را به تیم مذاکره کننده، دولت ، مقامات ارشد نظام و مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ نمائیم.

اتاق خبر- رئیس اتاق زنجان در این زمینه افزود: لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را به تیم مذاکره کننده، دولت ، مقامات ارشد نظام و مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ نمائیم.

غلامحسین جمیلی ریاست محترم اتاق زنجان در بیست و دومین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این نکته که بحث نهایی شدن توافق ایران و کشورهای ۱+۵ پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید و موجب رضایتمندی مردم و احاد مختلف گردید قطعاً بر تمام فعالیتهای کشور در حوزه های مختلف تاثیر خواهد داشت و این مهم را مدیون سیاستها و راهبری دولت یازدهم و حمایتهای مقام معظم رهبری هستیم.

رئیس اتاق زنجان در این زمینه افزود: لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را به تیم مذاکره کننده، دولت ، مقامات ارشد نظام و مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ نمائیم.

جمیلی افزود: امیدواریم با نهایی شدن توافقات جدای از بخش قابل توجهی از این موضوع که فضای اقتصادی ما را متاثر خواهد کرد، سایر بخش ها و مسائل کشور هم بتواند بهبود یابد و در این خصوص بر خود می داریم تمام فاصله ها ، عقب ماندگی ها و نقیصه هایی که طی سالهای گذشته در کشورمان اتفاق افتاده است را با اراده، همت و تلاش مضاعف جبران نمائیم.

ایشان همچنین اظهار داشت: بهره برداری از این فرصت نتیجه تفکر و یک حرکت جمعی است که استان زنجان هم متاثر از یک حرکت ملی باید خودش را آماده بهره برداری بیشتر از این موضوع نماید.

وی با اشاره به بحث اعزام یک هیات ۱۰۰ نفره از فعالین بخش خصوصی در کنار ریاست محترم جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه تصریح کرد: تا کنون شاهد سفرهای متعدد مسئولین عالی رتبه کشورمان به سایر کشورهای بوده ایم ولی هیچ گاه  با این شکل منظم و منسجم ، به بخش خصوصی و حضور آن در کنار هیاتهای رسمی و دیپلماتیک توجه نشده بود. امید است ضمن تداوم این تصمیم و حرکت، شاهد هر چه پررنگ تر شدن حضور بخش خصوصی در مذاکرات ، مناسبات و فعالیتهای بین المللی باشیم.

رئيس اتاق زنجان در راستای دستور جلسه اول مبنی بر تاسیس شرکت توسعه و عمران به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی بیان داشت: اخیراً اقدامی توسط اداره کار و رفاه اجتماعی بر اساس قانون مربوط به تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران استان زنجان در دستور کار قرار گرفته که به هیات موسس رسیده و در مرحله تعیین سهامداران است و اتاق نیز به نوبه ی خود بخشی از این موضوع را دنبال می کند.

جمیلی با ابراز اینکه تاسیس شرکت توسعه و عمران جلب مشارکت سرمایه های خرد و پراکنده مردم می باشد گفت: ساماندهی و سازماندهی سرمایه های مردم به سمت منافع کلان استان به منظور استقرار و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری و تبدیل آنها به مزیتها و تولید ثروت هدف تاسیس این شرکتها می باشد.

ایشان از مسئولان و برنامه‌ریزان خواست درصورت موافقت با این تصمیم درراستای تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری شکل کاری خود را مشخص و نوع اقدامات خود را تعیین کنند.

در خصوص دستور جلسه دوم مبنی بر تاسیس ستاد حمایت از هنر چاقو در استان زنجان مدیرعامل محترم اتحادیه چاقوسازان زنجان بیان داشت: متاسفانه افکار عمومی نسبت به این هنر کاملا منفی است به طوری که بسیاری از مسافران از خرید این کالا و مشکلاتی که در حمل آن ممکن است به وجود آید خودداری می‌کنند.

بیگدلی تصریح کرد: متاسفانه عمده هنرمندان و چاقوسازان زنجانی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و علاوه بر این بنیه مالی ضعیف چاقوسازان سبب شده است تا آنان نسبت به ورود فرزندان خود به این عرصه چندان اشتیاقی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بحث صادرات چاقو از زنجان به کشورهای هدف به ویژه عراق خاطرنشان کرد: شمشیرهای عربی ساخته شده توسط هنرمندان زنجانی مورد توجه قبائل کشورهای عربی به ویژه عراق است که با توجه به مسائل موجود در مواقعی این هنر اصیل زنجانی در لابه لای مصالح ساختمانی نظیر آجر و سایر به کشور عراق صادر می‌شود که ضروری است زمینه برای ورود چاقوهای زنجان به بازارهای خارجی فراهم شود.

بیگدلی با بیان اینکه متاسفانه تبلیغات انجام شده برای معرفی صنعت چاقوسازی و هنر چاقوی زنجان بسیار ضعیف بوده است، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه ساخت چاقو به روش صنعتی در کشورهای سوئد و آلمان انجام می‌شود هنرمندان ماهر زنجانی به منظور انتقال این روش به کشورهای هدف اعزام شوند.

وی با اشاره به وجود یک هزار قلم انواع چاقو در زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه چاقوهای فعلی ساخته شده در زنجان از گذشته تا‌کنون در روزنامه یا ورق پیچیده شده و تحویل مشتری شده است که این روش در بازاریابی به هیچ عنوان پسندیده نیست و ضروری است تا به بسته‌بندی چاقو توجه جدی شود.

مدیرعامل اتحادیه چاقوسازان زنجان از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقاضا کرد تا به منظور معرفی صنعت اصیل زنجان یعنی چاقوسازی به بازارهای هدف داخلی و خارجی بیش از پیش تلاش کند.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ضمن تاکید بر تاسیس ستاد حمایت از هنر چاقو در استان اظهار داشت: متاسفانه در مراسم اخذ نشان مرغوبیت کالا که در سطح ملی برگزار شد، چاقوی زنجان در بخش داوری امتیاز کامل را کسب نکرد.

رحمتی با اشاره به آغاز طراحی چاقو از اوایل امسال بیان داشت: در حال حاضر پنج نوع چاقو با هدف تولید انبوه توسط هنرمندان تهیه و به زودی آماده عرضه می باشد.

ایشان توجه به بسته بندی کالا را از جمله موارد مهم مورد توجه در تولید دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به منظور حمایت از صنعت چاقوسازی و هنر چاقو ۴ تا ۵ هزار بسته بندی با طراحی گرافیک بسیار زیبا با هدف نهادینه کردن فرهنگ توجه به بسته بندی طراحی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت چاقوسازی زنجان ابراز کرد: با وجود اینکه این صنعت جزو هنرهای اصیل زنجانی است که در داخل و خارج کشور مشتریان خود را دارد در بسیاری از موارد شاهد عدم صدور مجوز صادرات این کالا از گمرکات مرزی کشور هستیم به طوری که صاردات محموله چاقو از زنجان به کشور عراق از گمرک مهران بیش از یک سال به طول انجامید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: متاسفانه فرآیند بسیار دشوار و سخت صدور مجوز صادرات برای چاقوی زنجان سبب دلسردی تولیدکنندگان و هنرمندان این عرصه شده است که باید موانع صادراتی این کالا از سوی مسئولان برطرف شود.

استاندارمحترم زنجان در این جلسه با توجه به دستور جلسات و مباحث مطرح شده از سوی اعضا بیان نمود: در خصوص بحث تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری نباید تصور ما این باشد  که ایجاد یک شرکت در فعالیت سایر شرکتهای مانع یا خللی ایجاد می‌کند. مورد دیگر اینکه راه اندازی یک شرکت باید با برنامه‌ریزی مدون ، دقیق و همراه با جدیت باشد چرا که صرف تاسیس یک شرکت نمی‌تواند یک فعالیت اقتصادی به حساب آید.

انصاری با بیان اینکه مردم به هنگام مراجعه به ادارات دولتی از مسئولان انتظار ایجاد و ساخت واحد تولیدی را دارند گفت: نهادهای دولتی زنجان برای اجرای این مهم معمولا به دو روش مرسوم اقدام به جذب منابع از مردم و یا جذب سرمایه از خارج استان می‌کنند.

ایشان خاطرنشان کرد: یکی از این روش‌های تشکیل بخش خصوصی که ۲۵ تا ۳۰ درصد سرمایه آورده این بخش و مابقی در قالب وام از بانکهای عامل اخذ می‌شود که عمده واحدهای تولیدی زنجان با همین روش شکل گرفته‌اند.

وی افزود: روش دیگر روش تجربه شده ایجاد شرکت سهامی عام است که در آن گروهی به عنوان موسس مسئولیت راه اندازی یک پروژه با آورده اولیه اقدام به پذیره نویسی می‌کنند که پروژه‌های سیمان خمسه و پتروشیمی از جمله آنها است.

استاندار زنجان نبود صاحبان سرمایه بزرگ را از جمله مشکلات استان زنجان دانست و افزود: متاسفانه یکی از دلایل اصلی نبود صاحبان سرمایه بزرگ در بخش خصوصی استان زنجان عدم وجود روحیه کار گروهی است که ضروری است به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به زنجان یک شخص مشارکت کننده در داخل استان را به صاحبان سرمایه علاقمند به سرمایه گذاری معرفی کنیم.

ایشان با اشاره به ظرفیتهای استان در زمینه صنعت کانیهای غیرفلزی نظیر سیلیس، آهک و سایر گفت: صنایع کاشی و سرامیک در استان زنجان مورد توجه مسئولان ذی ربط استان زنجان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد شرکت معین سرمایه گذاری در زنجان باید منابعی را از سطح استان به منظور مشارکت با سرمایه گذاران اصلی تجهیز و البته دانش فنی برای راه اندازی این فعالیت را مدنظر قرار دهیم.

انصاری همچنین با بیان اینکه ایجاد شرکت توسعه و عمران سبب سوق دادن سرمایه‌های خرد مردم به سمت سرمایه های بزرگ می‌شود، عنوان کرد: مسئولان هم باید در ایجاد شرکت معین سرمایه گذاری احساس مسئولیت فراوانی داشته باشند.

استاندار زنجان در این جلسه از پیشنهاد تشکیل ستاد حمایت از هنر چاقو در استان زنجان استقبال کرد و افزود: ضروری است تا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه چاقوسازان به عنوان عضو در این ستاد فعالیت کرده و مشکلات موجود در این صنعت را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: اتاق زنجان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید