Performancing Metrics

متحدان کانادا از تعامل مجدد با ایران استقبال کردند | اتاق خبر
کد خبر: 312985
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 08:29
ایرنا نوشت: برخی از متحدان ارشد کانادا درحال استقبال از تصمیم دولت فدرال این کشور برای تعامل مجدد با ایران هستند چرا که به عقیده آنها موضع تند دولت محافظه کار قبلی کانادا درحالیکه ایران و قدرتهای جهان توافقنامه هسته ای تاریخی خود را دنبال می کردند، بی فای

اتاق خبر - به گزارش روزنامه کانادایی تورنتو استار، دیپلمات های غربی از بدبینی که محافظه کاران کانادا در مورد تلاش برای رسیدن به یک توافق هسته ای با ایران نشان دادند، ابراز نگرانی کرده اند.


دیپلمات های ارشد دریک رشته مصاحبه های اخیر خود با خبرگزاری مطبوعاتی کانادا(کانادین پرس) گفتند آنها از تصمیم دولت لیبرال برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران که درسال 2012 توسط محافظه کاران قطع شده، استقبال کردند.
اما محافظه کاران کانادا به این انتقاد تاخته و برخی از کشورهای اروپا را متهم کردند که بیش ازهمه به از سرگیری روابط تجاری خود با ایران فکر می کنند تا به فکر آمال هسته ای این کشور باشند.
طبق انتظار، دولت جدید لیبرال کانادا طی هفته جاری اعلام کرد که با پیروی از اتحادیه اروپا، امریکا و دیگر کشورها برخی تحریم هایش علیه ایران را لغو خواهد کرد.
ماری آن - کونینسک سفیر اتحادیه اروپا درمصاحبه ای گفته است:'آنها(محافظه کاران) درمورد توافق هسته ای کاملا بدبین بوده در حالی که این دولت (جدید) کانادا به عقیده من به نحو مثبت به آن واکنش نشان داد.'
سفیراتحادیه اروپا گفت درطول مذاکرات هسته ای، مقامات این اتحادیه بارها با مقامات دولت وقت محافظه کار کانادا تماس گرفتند ولی آنها همواره بدبینی خود را نسبت به هرگونه توافق ابراز می داشتند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید