Performancing Metrics

توصیه‌های علم‌الهدی به مردم | اتاق خبر
کد خبر: 313104
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 03:06
امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم بخواهند در انتخابات مجلس خبرگان با مطامع و بینش‌های سیاسی به یک نفر رأی دهید، به تکلیف شرعی خود عمل نکرده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم بخواهند در انتخابات مجلس خبرگان با مطامع و بینش‌های سیاسی به یک نفر رأی دهید، به تکلیف شرعی خود عمل نکرده‌اند.

 ‌به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سی و هفتمین سالروز فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ انقلاب اسلامی ما با سایر انقلاب‌هایی که تاکنون رخ داده مخصوصاً در این ایام اخیر و در کشورهای اسلامی‌ این است که در این انقلاب‌ها بعد از یک مدت در عرصه انقلاب عده‌ای کمی باقی می‌مانند و شخصیت‌های انقلابی به شخصیت‌های مادی مبدل می‌شوند.

 

وی افزود: در این انقلاب‌ها آدم‌هایی که دغدغه مردم، مظلومین، مستضعفین و مقابله با ظلم را داشتند، تغییر طبقه زندگی می‌دهند و به افراد مرفه و خوش‌گذران تبدیل شده و از انقلاب خسته می‌شوند، از قدرت‌های شیطانی کره زمین می‌ترسند و به عبارتی انقلاب برای آنان تمام می‌شود.

  

علم الهدی با اشاره به اینکه انقلاب ما، امروز که سی و هفتمین فجرش را برگزار می‌کنیم، از روز اول قوی‌تر‌، مردم آن انقلابی‌تر و جریان‌ها و اصول انقلاب در جامعه ما زنده‌تر شده است، گفت: از همه اینها بالاتر این است که امروز نسلی که از ما مردم و از این ملت، مبادی انقلاب را ندیده و امام را درک نکرده، انقلابی‌تر از نسل اول در مقام حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب در پای این نظام ایستاده است.

 

 

امام جمعه مشهد ماهیت دینی و رهبری انقلاب اسلامی کشورمان را عامل تمایز آن از سایر انقلاب‌ها دانست و تصریح کرد: رهبر این انقلاب مرجع تقلید مردم‌، حجت امام زمان(عج) و نائب عام ایشان بود، مردم در سیمای رهبر این انقلاب، شکل پیغمبر(ص) و امام زمان (عج) و چهره سیدالشهدا را در این حماسه مردانگی و مرد آفرینی می‌دیدند، لذا شخصیت رهبری این انقلاب، عامل بقای انقلاب و دوام آن تا به امروز شد.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نمازگزاران گفت: در مقام تکلیف شرعی شما مردم برای حفظ این دو خاصیت در انقلاب باید به نمایندگان خبرگان رأی دهید، مجلس خبرگان در مقام ادای تکلیف شما در حفظ ماهیت دینی انقلاب و در مقام تضمین رهبری انقلاب در همان شکل، سیما و سیره رهبر اول انقلاب است و شما به‌عنوان یک تکلیف شرعی باید در این انتخابات رأی ‌دهید.

 

علم الهدی افزود: این‌که ما می‌گوییم امام زمان(عج)، امام زمانی که تنها ظهور می‌کند، نیستند، صاحب‌الزمان که می‌گوییم، یعنی امام زمان ما، این امام زمان و صاحب‌الزمان ما باید دیانتش در میان ما مردم مباشرت داشته باشد، امامتش باید برای ما مردم محسوس باشد وگرنه چرا به آقایی که در پس پرده غیبت است، می‌گوییم امام زمان؟.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امام زمان به شیعیان نامه نوشت و گفت «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ»، یعنی منی که به خاطر اجرای رسالت جهانی‌سازی نمی‌توانم در دسترس‌تان باشم، شما رجوع کنید به حجت من و حجت من، مجتهد جامع‌الشرایط است برای هرکه کار دارید،‌ به او رجوع کنید.

 

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کاری که ما با امام زمان(عج) داریم این است که جامعه ما را اداره کنند، بیان کرد: ما از ایشان می‌خواهیم نظام ما را رهبری و مدیریت اجتماع ما را قیادت کنند و این کار عمده ما با امام زمان(عج) است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق دستور ایشان مبنی بر اینکه « فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ»، آدم خاصی را نگفته‌اند، به هر آدم مکلفی از زن و مرد شیعه و معتقد به امام زمان دستور دادند که رجوع کند به حجت ایشان، حالا شما باید رجوع کنید به حجت امام زمان، باید حجت امام زمان را پیدا کنید، رجوع کنید به او تا جامعه شما را اداره کند.

 

وی با اشاره به اینکه برای رجوع به حجت امام زمان باید او را تشخیص دهیم، گفت: باید این حجت را انتخاب و پس از بیعت او را انتخاب کنیم و در رأس قدرت مدیریت جامعه قرار دهیم تا امامت امام زمان را در زندگی خود عینیت دهیم، غیر از این، امامت امام زمان عینیت پیدا نمی‌کند.

 

علم الهدی با اشاره به اینکه این طور نیست که مردم خودشان بتوانند حجت امام زمان را تشخیص بدهند، گفت: مردم برای این کار باید به خبره مراجعه کنند، در شکیات نماز و احکامی مثل طهارت و نجاست هم گفته می‌شود به مجتهد جامع‌الشرایط رجوع کنید، اما مدیریت جامعه بالاتر از طهارت و نجاست است.

 

امام جمعه مشهد افزود: خبره فقیه عادل است کسی که خودش مجتهد و عادل ‌بوده و از جنس فقهاست، شما هم برای این‌ که این تکلیف شرعی که امام زمان برایتان تعیین کرده‌ را انجام بدهید و امامت امام زمان را عینیت دهی،د باید به حجت امام زمان مراجعه کنید، مکانیزمی که برای این کار در کشور ایجاد شده این است که شما بروید یک مجتهد عادل پیدا کنید و سه وکالت به او بدهید؛ اول اینکه این خبره از طرف شما برود حجت امام زمان را تشخیص دهد و دوم اینکه از طرف شما با حجت امام زمان بیعت کرده و او را انتخاب کند.

 

وی با اشاره به وکالت سوم مردم به نمایندگان مجلس خبرگان تصریح کرد: این آقایی که به‌عنوان حجت امام زمان انتخاب‌شده معصوم که نیست، حجت امام زمان است، خود امام زمان که نیست و نماینده خبرگان باید در اعمال و کردار حجت امام زمان نظارت کند، چون ممکن است عوارض و حوادث باعث شود این صفات در او تغییر پیدا کند، هر وقت این صفات در او تغییر پیدا کرد، بیعتی که از طرف شما کرده، نقض کند و برود با یک مجتهد جامع‌الشرایط دیگری که در این صفات کامل است،بیعت کند.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه این یک مسئله صد در صد شرعی و دینی است، خاطرنشان کرد: این موضوع اصلا سیاسی نیست، این آقای خبره‌ای که شما انتخابش می‌کنید به هیچ کجای مملکت کاری ندارد، در مسائل جاری کشور دخالت ندارد، نه در برنامه‌ریزی، نه در اجرا، شما مردم سه وکالت به او داده‌اید و او باید این سه وکالت را رعایت کند و وکیل شما برای ادای تکلیف شرعی شماست.

 

علم‌الهدی ادامه داد: خبرگان در این کشور هیچ حقوق و مقرری ندارند، برای رضای خدا و قربه الی الله سه وکالت را از طرف شما قبول کرده‌اند، تا با عنایت و نظارت خدا، این سه وکالت را درست در عین عدالت برای شما انجام دهند.

 

‌امام جمعه مشهد بیان کرد: در انتخاب نماینده خبرگان هم باید توجه داشته باشید که یک مجتهد عادل انتخاب کنید و به یک مجتهد عادل سه وکالت شرعی دهید.

 

‌علم الهدی با بیان اینکه در این عرصه رقابت سیاسی هم مطرح نیست، گفت: اگر کسی در عرصه رقابت سیاسی بخواهد نماینده مردم شود، این اولین ناقض عدالت است و اگر شما هم بخواهید با مطامع سیاسی و بینش‌های سیاسی به یک نفر رأی دهید، شما هم به تکلیف شرعی خود عمل نکردید.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید