Performancing Metrics

فردی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نمی کند، تکلیف امام زمانش را ترک کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 313117
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 05:07
علم‌الهدی:
ایرنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: مجلس خبرگان رهبری عرصه سیاسی و رقابت سیاسی نیست لذا اگر کسی در عرصه رقابت سیاسی بخواهد نماینده خبرگان شود این موضوع نخستین ناقض عدالت اوست

اتاق خبر - آیت الله سید احمد علم الهدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: از سوی دیگر افرادی که خواسته باشند با مطامع و بینشهای سیاسی خود به یک نفر در مجلس خبرگان رای بدهند نیز به تکلیف شرعی عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان یک ضرورت دینی و شرعی است و با جریانهای سیاسی ارتباطی ندارد لذا نمایندگان مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور، برنامه ریزی و اجرا هیچ دخالتی ندارند.
خطیب جمعه مشهد افزود: نمایندگان مجلس خبرگان چون وکیل شرعی ملت هستند، برای ادای تکلیف شرعی هیچ حقوقی نمی گیرند و خدمات آنها برای رضا و قرب خدا است.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان هیچ بودجه ای ندارد و بودجه آن برای برگزاری اجلاسها، برپایی کمیسیونها و نیروهای خدماتی می باشد لذا برای خود خبرگان حقوق و مقرری تعیین نشده است.
آیت الله علم الهدی گفت: نمایندگان مجلس خبرگان سه وکالت را از سوی ملت بر عهده دارند، نخست اینکه حجت امام زمان(عج) را تشخیص داده و سپس با حجت امام زمان بیعت و او را انتخاب کنند و بر اعمال، کردار و صفات حجت امام زمان(عج) نظارت نمایند.
وی همچنین اظهار کرد: مشارکت نکردن در انتخابات مجلس خبرگان به منزله زیر پا گذاشتن واجب شرعی است.
امام جمعه مشهد افزود: فردی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نمی کند مثل کسی است که نماز صبحش را نخوانده و تکلیف امام زمانش را ترک کرده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر مردم در انتخاب نماینده مجلس خبرگان باید توجه داشته باشند که مجتهد عادل را برگزینند یعنی فردی را انتخاب کنند که هم به اجتهادش و هم به عدالتش یقین دارند.
آیت الله علم الهدی گفت: عدالت قابل تشخیص است اما تشخیص اجتهاد نمایندگان مجلس خبرگان توسط شش مجتهد تعیین شده از طرف رهبری صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: ماهیت دینی و رهبری انقلاب دو امتیاز بزرگ انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلابها است و به همین خاطر همین انقلاب اسلامی ماندگار و پابرجا مانده است.
خطیب جمعه مشهد با اشاره به علل شکست پذیری انقلابهای دیگر گفت: با گذشت انقلاب یک عده از شخصیتهای انقلابی به شخصیتهای مادی مبدل می شوند بطوری که آدمهایی که دغدغه مردم، مظلومیت و مبارزه با ظلم را داشته اند تغییر طبقه زندگی می دهند و افراد مرفه به خوشگذرانی عادت می کنند.
وی افزود: این افراد از انقلاب خسته می شوند، از قدرتهای شیطانی می ترسند و برای اینکه قدرت و مقام را برای خود نهادینه سازند در صدد سازش با استکبار و قدرتهای استکباری برمی آیند.
آیت الله علم الهدی گفت: اما انقلاب اسلامی ایران با گذشت سی و هفت سال، از روز نخست قویتر شده، مردم انقلابی تر در عرصه انقلاب جریانها و اصول انقلاب زنده تر و پرهیجانتر حضور دارند.
وی افزود: از سوی دیگر نسلهای دوم و سوم نیز که پیروزی انقلاب را ندیده و امام راحل را درک نکرده اکنون در مقام حفظ اصول و ارزشهای انقلاب از نسل اول ایستادگی بیشتری دارند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید