Performancing Metrics

اتفاقات منطقه بر روی قیمت نفت تأثیر نمی‌گذارد | اتاق خبر
کد خبر: 313259
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 13:26
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه تحولات منطقه تأثیری بر روی قیمت نفت ندارد، گفت که رفتار کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در میزان عرضه نفت تأثیر اصلی را بر روی قیمت نفت می‌گذارد و تا زمانی که عرضه کاهش پیدا نکند قیمت نفت نیز افزایش پیدا نمی‌کند.

اتاق خبر: مسعود میرکاظمی در تحلیلی از عوامل موثر بر تعیین قیمت نفت، گفت: در یکی دو سال گذشته دو نیم تا سه میلیون بشکه نفت بیش از تقاضا عرضه شده است که این منجر به کاهش قیمت نفت شد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: با توجه به تأثیرگذاری رکود جهانی بر تقاضا و نبود رشد و شتاب تقاضا به اندازه تولید، برخی کشورها همچون عربستان کار سیاسی را آغاز کرده‌اند به طوری که عربستان در اوپک حاضر به کاهش تولید نفت نشد که این رویکرد منجر به کاهش قیمت نفت شد.

میرکاظمی یادآور شد: طبق تجربیات گذشته هر بار که کشوری همچون ایران موضوع افزایش تولید و عرضه‌اش را اعلام می‌کند بلافاصله تأثیر در قیمت جهانی نفت می‌گذارد که این موضوع باید در اوپک حل شود و به رسانه‌ها کشیده نشود چون این رویکرد تنها باعث تأثیرگذاری منفی در بازار می‌شود.

وی توضیح داد: زمانی که کشورها احساس کنند شاهد عرضه مازاد نفت خواهند بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. اکنون با اجرای برجام باید ایران مسائلش را در اوپک حل کند؛ به خصوص از عربستان بخواهد که تولید نفتش را به میزان سهمیه ایران در زمان تحریم کاهش دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در جمع‌بندی با بیان اینکه اتفاقات منطقه روی قیمت نفت تأثیر نمی‌گذارد، گفت: تأثیر اصلی در قیمت نفت رفتارهای کشورهای عضو اوپک و غیراوپک است. چون تا زمانی که عرضه کاهش پیدا نکند این مشکلات را داریم آن هم با این وضعیت رکود جهانی نباید انتظار تغییر در قیمت نفت را داشت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید