Performancing Metrics

وزارت خارجه آمریکا: مانع تجارت «مجاز» ایران نمی‌شویم | اتاق خبر
کد خبر: 313292
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 15:34
سخنگوی میز ایران وزارت خارجه آمریکا در واکنش به امضای قراردادهای چند ده میلیارد دلاری میان ایران، فرانسه و ایتالیا، گفته که کشورش سد راه تجارت مجاز شرکتهای اروپائی با ایران نخواهد شد.

اتاق خبر: «سام وربرگ» سخنگوی میز ایران وزارت خارجه آمریکا اولین واکنش آمریکایی به خرید 118 فروند ایرباس را رسانه‌ای کرد و گفت که آمریکا به شرط مجاز بودن تعاملات تجاری ایران با اروپا، مانع نخواهد شد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ بر اساس گزارش صدای آمریکا، وربرگ که سخنگوی مطبوعاتی اداره امور مربوط به ایران در وزارت  خارجه آمریکا است گفته که انعقاد قراردادهای چند روز اخیر میان ایران و اروپا، امر غیرمنتظره‌ای نیست و "شرکتهای اروپائی و دیگرانی که به خاطر تحریمهای شدید و تلاشهای دیپلماتیک ما، از تجارت با ایران خودداری ورزیدند،  حالا باب چنان مذاکراتی را با ایران باز کنند."

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سفر چند روزه به رم و پاریس، قراردادهایی به ارزش 50 میلیارد دلار با خارجی‌ها منعقد کرده؛ قراردادهایی که از تکمیل 2 فاز باقی‌مانده فرودگاه امام خمینی تا خرید 118 فروند ایرباس و تفاهم برای راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای گوجه فرنگی را شامل می‌شود.

وربرگ در ادامه مصاحبه خود گفته: «قدر مسلم اینکه ما مخالف چنان گفتگوهائی با ایران نیستیم و  سد راه تجارت مشروع و مجاز با ایران نخواهیم شد.»

خبرنگار آمریکایی از سام وربرگ می‌پرسد که آیا واشنگتن نگران نادیده شدن تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران در خلال انعقاد توافقات تجاری ایران-اروپا نیست؟ وربرگ پاسخ می‌دهد که «واشنگتن می‌خواهد در مورد برداشته شدن تحریمها  پس از اجرای برجام  و نیز تحریمهای غیر هسته ای در ارتباط با حقوق بشر، تروریسم، و برنامه موشکهای بالستیکی ایران که به جای خود باقی می‌مانند،  کاملا  صریح  و شفاف باشد.»

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید