Performancing Metrics

ایران با قطب توریسم دنیا تفاهم نامه امضا کرد | اتاق خبر
کد خبر: 313318
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 16:53
همکاری ایران و فرانسه در زمینه صنایع دستی و گردشگری
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه با امضای ۲۰ سند همکاری، از جمله همکاری های گردشگری راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران - پاریس در دوره پسابرجام گشودند.

به گزارش اتاق خبر  و به نقل از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛ این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند، در کاخ الیزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و "فرانسوا اولاند" روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و دیگر وزرای دو کشور امضا شد.

سند "نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه" به عنوان نخستین سند به امضای وزیران خارجه ایران و فرانسه رسید، یادداشت تفاهم همکاری‌های مالی میان دو کشور را وزیران اقتصاد و یادداشت تفاهم در حوزه صنعتی و اقتصادی را وزیران صنعت ایران و فرانسه امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات را وزیران ارتباطات دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز توسط رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر خارجه فرانسه امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های گردشگری به امضای وزیر خارجه فرانسه و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری رسید و همچنین تفاهم نامه در زمینه بهداشت و دارو را نیز وزیران بهداشت دو کشور امضا کردند.

دوران اوج صنایع دستی و فرش ایران دوباره فرا می رسد

ایران در طول چند قرن گذشته در نزدیک به 360 رشته صنایع دستی، سابقه تولید و فعالیت دارد، ما در بسیاری از این رشته ها سر آمد تولیدکنندگان دنیا هستیم. مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مراسم هفته فرهنگی ایران که در جریان سفر رییس جمهور به فرانسه برگزار شد، گفت: در 360 رشته صنایع دستی سابقه تولید و فعالیت داریم، در تولیدات، خاتمکاری، قلمزنی، ملیله دوزی و رشته های دیگر صنایع دستی، حرف اول را در دنیا می زنیم. در رشته فرش هم با وجود همه تهدیداتی که در طول سه دهه گذشته از سوی کشورهای مختلف متوجه ایران بوده، ولی هنوز به لحاظ طرح، نقشه، رنگ و اصالت، فرش ایران در همه بازارهای جهانی حرف اول را می زند.

او گفت: من بارها این عبارت را گفتم که فرش ایران در بین فرش های کشورهای مختلف، حتی آنهایی که از ما کپی می کنند به مثابه تولید مرسدس بنز است. در بین تولیدات کارخانجات دیگر خودروسازی دنیا، همه خودرو تولید می کنند ولی هیچ کشوری مرسدس بنز تولید نمی کند. ممکن است همه کشورها فرش تولید کنند ولی هیچ کشوری فرش ایران را تولید نمی کند.

سلطانی فر ادامه داد: انشا الله دوران اوج و عظمت صنایع دستی و فرش ایران در بازارهای جهانی مجددا فرا خواهد رسید. ما امیدواریم فصل جدیدی که پس از لغو تحریم ها و برجام در کشورمان بوجود آمده، در آینده شرایطی را به وجود آورد که ایران عزیز ما همچنان بعنوان قدرت اول منطقه ایفای نقش کند، ایران بزرگ بوده، بزرگ هست و بزرگ خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید