Performancing Metrics

جزئیات ساخت قطارحومه‌ای درشهرهای جدید/ راه‌اندازی ریل باس در پرند | اتاق خبر
کد خبر: 313331
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 17:38
مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید به جزئیات ساخت قطار حومه‌ای در شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: قطار حومه‌ای هشتگرد و بهارستان تا دوسال آینده به بهره برداری می‌رسد.

اتاق خبر: محمدرضا توکلی به جزئیات ساخت قطار حومه‌ای برقی در شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شرکت عمران شهرهای جدید این است که برای برای دسترسی ایمن و سریع به شهرهای و شهر مادر، قطار حومه‌ای برقی را اجرایی کند و این موضوع در برنامه ششم توسعه هم دیده شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ پروژه در دست اجرا داریم، اظهار داشت: پروژه قطار حومه‌ای در شهرجدید هشتگرد به طول ۲۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه در شهرجدید بهارستان هم ساخت قطار حومه‌ای به طول ۲۰ کیلومتر در حال انجام است، افزود: پیش بینی ما این است که در صورت تامین اعتبار این پروژه هم در سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

توکلی با بیان اینکه برنامه های خوبی برای تامین اعتبار پروژه ها در شرکت عمران پیش بینی شده و از محل منابع داخلی شرکت هم بودجه ای به این امر اختصاص یافته است، گفت: پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید گلبهار هم به تازگی قرارداد آن با شرکت خارجی بسته شده که مبلغ این قرارداد ۳۰۰ میلیون یورو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده مناقصه خط سوم قطار برقی حومه‌ای گلبهار به مشهد هم انجام می شود، افزود: قطار شهر جدید فولاد شهر به اصفهان هم در حال مطالعه است همچنین مطالعات قطار برقی شهر جدید پریس و صدار هم در حال انجام است.

مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه برای این شهرها در سال آینده فراخوان داده شده و اسناد مناقصه آن تهیه می‌شود، گفت: در این مناقصات هم به دنبال شریک خارجی هستیم تا مانند پروژه گلبهار با استفاده از سرمایه گذاری خارجی پروژ‌ه‌ها را اجرایی کنیم.

توکلی با اشاره به اجرای راه آهن برای اتصال پرند به شهر تهران، گفت: به دلیل اینکه مترو پرند به زودی اجرایی نمی‌شود، شرکت عمران قصد دارد با همکاری شرکت راه آهن از ظرفیت خط ریل این منطقه استفاده کرده و ریل باس را وارد خط کند تا مردم بتوانند به وسیله ریل باس بین پرند و تهران جابجا شوند که این خط آهن به مترو اسلامشهر متصل می شود.

وی به ساخت مترو برای شهر جدید بینالود اشاره کرد و افزود: در این طرح هم که در مرحله مطالعاتی قرار دارد، قرار شده است که شرکت عمران ایستگاه بسازد و ریل گذاری از سوی شرکت راه‌آهن انجام شود.

مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید به مطالعات قطار برقی حومه‌ای شهر جدید صدرا و سهند اشاره کرد و گفت: این موضوع مطرح است که قطار حومه‌ای شهر جدید سهند به مترو تبریز متصل شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید