Performancing Metrics

صادرات برق ترکمنستان به ایران افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 313339
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 18:10
معاون رئیس‌جمهور ترکمنستان از تکمیل طرح جدید انتقال برق از شهر «مرو» به «مشهد» خبر داد.

اتاق خبر: «شاه‌محمد دوردولی‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور شهر سازی و نیرو در جلسه شب گذشته هیئت دولت گزارشی از طرح خط انتقال برق «مرو – مشهد» به ریاست جمهوری و هیئت دولت این کشور ارائه داد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ به گفته این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان، طرح جدید در چارچوب یادداشت تفاهم بین دولت ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران جهت احداث خط  انتقال برق «مرو- مشهد» پس از بررسی‌های کارشناسی، تهیه و تدوین شده‌ است.

وی افزود:  این طرح در راستای افزایش حجم صادرات انرژی برق ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران و نیز در راستای اجرای توافقات سران 2 کشور به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان تصریح کرد: در حاشیه این طرح قرار است خط انتقال برق 150 کیلومتری از نیروگاه برق «مرو» ترکمنستان تا شهر «سرخس» این کشور و سپس از سرخس تا مرز ایران با ظرفیت 400 کیلووات احداث شود.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این جلسه ضمن استقبال از این طرح تاکید کرد: احداث خطوط انتقال برق با ولتاژ بالا باعث می‌شود که صنعت تولید انرژی برق ترکمنستان توسعه یافته و ظرفیت صادرات برق این کشور افزایش یابد.

لازم به ذکر است که در جریان سفر اخیر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به تهران، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان در راستای تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، 9 سند و یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه از جمله احداث خط برق مرو- سرخس امضا کردند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید