Performancing Metrics

ضرورت تاسیس دانشگاه به منظور تربیت فعالان اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 313395
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 16:16
عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
علی یگانه فرد : در اتاق بازرگانی زنجان به منظور تربیت نسل کارآفرین و فعالان اقتصادی، تاسیس یک دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

اتاق خبر: علی یگانه فرد عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان گفت: بعد از برجام طبیعتا فضای جدیدی در کشور ایجاد شده که می توانیم از وضعیت فعلی اقتصادی کشور نجات پیدا کنیم.

علی یگانه فرد در گفت و گو با اتاق خبر افزود: تمام مشکلات کشور را نمی توان به تحریم ها چسباند بلکه برخی از مشکلات به ساختار اقتصادی کشور و برخی به دولت و بخش خصوصی باز می گردد.

به گفته وی؛ انتظار می رود بعد از برجام در وضعیت کسب و کار کشور تغییرات مهمی حادث شود و دولت تدابیر لازم را در این باره بیندیشد.

یگانه فرد خواستار حضور فعالانه بانک ها در عرصه اقتصاد شد و گفت: عمده مشکلات ما در دوره تحریم ها به سیستم بانکی کشور مربوط بود که ضرورت دارد در دوره جدید این سیستم مورد بازبینی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره لازم است که شرایط جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود؛ اظهار داشت: باید انگیزه لازم برای فعالیت بیشتر سرمایه گذاران در کشور ایجاد شود.

یگانه فرد تصریح کرد: در دوره پسابرجام باید اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرایی شود؛ این اصل در دولت قبلی به طور ناقص اجرایی شد. همچنین باید بین بخش های صنعت، کشاورزی و تجارت با دانشگاه ارتباط سازنده ای را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی واقعی در کشور وجود ندارد؛ اظهار داشت: متاسفانه بخش خصوصی در کشور چندان قدرتمند نیست؛ به تعبیری بخش دولتی به تمام امور وارد شده است. در نتیجه در این زمان باید برای تقویت بخش خصوصی برنامه ریزی های لازم انجام شود.

یگانه فرد ادامه داد: باید بهره وری بخش خصوصی به میزان زیادی افزایش پیدا کند تا کالاهای صادراتی که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند؛ تولید شود. همچنین باید تدابیری اندیشیده شود که قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی تاسیس دانشگاه به منظور تربیت فعالان اقتصادی را ضرورت دانست و افزود: در کشور ترکیه در کنار اتاق های بازرگانی دانشگاهی برای تربیت افرادی ماهر در حوزه های صنعت، تجارت و کشاورزی تاسیس شده است که ضرورت وجود آن در کشور ما هم احساس می شود.

یگانه فرد ادامه داد: در اتاق بازرگانی زنجان نیر برای تاسیس دانشگاه، کارهای مقدماتی در پیش گرفته شده است.

به گفته وی؛ در کنار تقویت بخش خصوصی لازم است که دولت نیز فضا را برای فعالیت این بخش باز و هموار کند و عمده امور اقتصادی به این بخش واگذار شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید