Performancing Metrics

حل مشکل صادرات برق بخش خصوصی تا سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 313550
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 10:23
وزیر نیرو گفت: مشکل صادرات برق توسط بخش خصوصی تعیین نرخ خوراک نیروگاه‌ها است که این مساله نیز تا سال آینده برطرف می‌شود.


اتاق خبر: حمید چیت‌چیان با بیان اینکه وضعیت نرخ خوراک برای صادرات برق توسط بخش خصوصی مانند گذشته است، اظهار کرد: نرخ گاز باید توسط وزارت نفت اعلام شود که تاکنون این اتفاق محقق نشده و ما منتظر اعلام وزارت نفت هستیم.
بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خاصی برای نگرفتن این تصمیم وجود دارد، تاکید کرد: هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها منتظر تصمیم وزارت نفت هستیم که بعد از این مساله موانع برداشته می شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه زمان اعلام این مساله مشخص نیست، گفت: بر اساس پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده امیدواریم که تا سال آینده وضعت این موضوع روشن شود.
پیش‌تر نیز هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو پیش شرط اصلی صادرات برق توسط بخش خصوصی را تعیین نرخ سوخت نیروگاه‌ها از سوی دولت عنوان و اظهار کرد: پیشنهاد ما به دولت در این باب اعلام شده و برای انجام این کار لازم است که در ابتدا نرخ سوخت مصرفی نیروگاه‌ها تعیین شود.
وی با بیان اینکه راهبرد اصلی وزارت نیرو افزایش صادرات برق است، گفت: در این زمینه از همکاری وزارت نفت استفاده می کنیم و باید این نکته را متذکر شد که بخش خصوصی مشکل خاصی برای صادرات ندارد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تاکنون نرخ سوخت نیروگاه‌ها به ما ابلاغ نشده است، گفت: به اعتقاد ما نرخ گازی که مورد مصرف نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد باید مشابه مبلغی باشد که به خوراک پتروشیمی داده می‌شود و باید این مساله را در نظر گرفت که بخش خصوصی باید میزان نرخ سوختی را که می‌خرد بداند چرا که در هنگام فروش باید میزان سوخت خود را در نظر بگیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید