Performancing Metrics

در خواست گفتگوی تلفنی با 'ولادمیر پوتین' را کردم | اتاق خبر
کد خبر: 313572
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 13:59
اردوغان:
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه در اعتراض به آنچه نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی، اعلام شده است ، گفت: پس از این حادثه درخواست گفتگوی تلفنی با 'ولادمیر پوتین' را کردم ولی هنوز پاسخی نداده اند.

به گزارش اتاق خبر، وزارت خارجه ترکیه عصر شنبه در اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی، سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد.
درپی این اقدام 'رجب طیب اردوغان'رئیس جمهور ترکیه به روسیه درباره عواقب نامطلوب اینگونه اقدامات هشدار داد و از آن به عنوان گام های غیرمسئولانه یاد کرد.
وی گفت: اینگونه تحرکات به دلیل اینکه ترکیه عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می باشد ، اقدامی علیه ناتو به حساب می آید ، به نفع روسیه و مناسبات روسیه با ناتو و به سود مناسبات ترکیه با روسیه نیست.
وزارت خارجه ترکیه شامگاه شنبه در بیانیه ای با اعلام این که یک فروندجنگنده روسیه ازنوع SU-34 روز گذشته (جمعه) حریم هوایی ترکیه را نقض کرده ، افزود سفیر روسیه عصر امروز(شنبه) احضار شد.
این بیانیه اضافه می کند: ترکیه با تاکید دوباره بر پرهیز روسیه از نقض هوایی این کشور، نسبت به عواقب آن به مسکو هشدار داد.
ارتش ترکیه حدود دو ماه پیش یک فروند جت سوخو 24 روسی را در نزدیکی مرز این کشور با سوریه در پی آنچه که نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه خواند، سرنگون کرد.
در پی این حادثه روابط دو کشور روسیه و ترکیه رو به سردی گذاشت و روسیه تحریمهایی در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و گردشگری علیه ترکیه را به مورد اجرا گذاشت.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید