Performancing Metrics

گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری در باره مذاکرات سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 313575
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 14:41
«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز شنبه با «جان کری» همتای آمریکایی خود، در مورد مذاکرات سوریه تلفنی گفت و گو کرد.

 

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از وزارت امورخارجه روسیه، در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت، مسایل مربوط به مذاکرات هیات سوریه و گروه های معارض سوری به منظور حل و فصل مناقشه در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا بر لزوم بررسی دقیق مسایل مبارزه با تروریسم، بهبود وضعیت انسانی در سوریه از جمله با ارسال کمک های انسانی به این کشور و اصلاحات سیاسی با توافق دو طرف (دولت مرکزی و گروه های معارض) مطابق با توافقنامه 2254 شورای امنیت تاکید کردند.
لاوروف و کری توافق کردند: نتایج مذاکرات ژنو در نشست آتی گروه بین المللی حامیان سوریه که قرار است 11 ماه فوریه (22بهمن) در مونیخ برگزار شود، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
مذاکرات سوریه از روز جمعه در ژنو آغاز شده و در چارچوب آن استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به این کشور روز جمعه با نمایندگان دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
رسانه ها روز شنبه از ورود جبهه اصلی مخالفان سوری به ژنو خبر داد.
هیات های شرکت کننده در مذاکرات ژنو به الجزیره گفتند، اعضای کمیته عالی مذاکرات مخالفان سوری متشکل از سه تن از رهبران شورشی شنبه وارد سوییس شدند.
«فرح عطاسی» یکی از اعضای کمیته عالی مذاکره هیات مخالفان سوری روز جمعه گفت که این هیات برای مذاکره با دولت به ژنو نمی رود بلکه برای گفت وگو با مقامات سازمان ملل به سوئیس می رود.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید