Performancing Metrics

درخواست امام جمعه موقت اصفهان برای تجدیدنظر در صلاحیتش | اتاق خبر
کد خبر: 313581
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 13:44
قبلا هم بدون آزمون،عده ای را تایید کرده اند
امام جمعه موقت اصفهان که به دلیل عدم حضور در آزمون علمی مجلس خبرگان صلاحیتش برای این مجلس احراز نشده می‌گوید درخواست تجدیدنظرخواهی داده و و از اعضای شورای نگهبان گله‌ای ندارد.

اتاق خبر - حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد علت عدم احراز صلاحیتش برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: به دلیل اینکه با امتحان دادن موافق نبودم و آمادگی لازم را هم نداشتم، در امتحان حاضر نشدم.


امام جمعه اصفهان با اشاره به سوابق پژوهشی خود در فقه اظهار کرد:‌ من در گذشته کتاب رساله الجهاد که متن تحقیقی عربی بود را نوشتم که از حوزه علمیه قم نمره عالی گرفت و در درخواست تجدیدنظرخواهی که برای شورای نگهبان ارسال کردم این کتاب را نیز برای آنها فرستادم.
وی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات خبرگان و عدم احراز بسیاری از آنان گفت:‌ ما نسبت به اعضای شورای نگهبان گله‌ای نداریم چرا که معتقدیم طبق اصول کار می‌کنند و ما طلبکار آنها نیز نیستیم اما سوالاتی در مورد نحوه احراز صلاحیت در این دور وجود دارد. در گذشته با وجود اینکه امتحان نیز برگزار می‌شد، اما افراد بسیاری بودند که به خاطر تائید اجتهاد از سوی مراجع و یا نظر خود آقایان از امتحان دادن معاف بودند.
رهبر از شیوه کنونی احراز صلاحیت علمی داوطلبان از طریق آزمون گلایه کرد و افزود: الان طلبه 25-24 ساله‌ای که تازه از درس مکاسب و برخی دیگر از دروس گذرانده شاید به راحتی بتواند از پس این ازمون بر بیاید اما باید به این توجه کرد که شان مجلس خبرگان بسیار فراتر از این مسائل است نه اینکه فرد به صرف قبولی بتواند وارد این مجلس شود. این مجلس نیاز به افرادی دارد که سرد و گرم روزگار را چشیده و استخوان‌دار باشند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه افرادی همچون صدیقی، تقوی، آقاتهرانی و سید حسن خمینی نیز به دلیل عدم شرکت در آزمون صلاحیت‌شان احراز نشده است، ادامه داد: شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای از افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده خواست که حرف‌های خود را بیان کنند از این رو نیز ما خواهان تجدید‌نظر شدیم که نمی‌توان آن را اعتراض به عدم احراز صلاحیت دانست.
وی تاکید کرد: امیدواریم با مطالبی که به عرض آنها رساندیم و کتاب فقهی وسایر پژوهش‌های خود را برای آنها ارسال کردیم، بتوانند صلاحیت ما را احراز کنند. مایل نیستیم که علیه شورای نگهبان جوسازی شود چرا که آنها را افراد مومن می‌دانیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید